چرا عمان یک بازار صادراتی جذاب و درآمدزا محسوب می‌شود؟! به گزارش خبرنما،برندسازی یکی از ستون های صادرات موفق است و باعث معروف شدن در دنیا می‌شود؛ بدترین کار در صادرات خام فروشی و عمده فروشی کالا است؛ یعنی بدون برندسازی محصول خود را به فروش برسانیم. ‼️عمان اساسا یک کشور مصرف کننده است و […]

چرا عمان یک بازار صادراتی جذاب و درآمدزا محسوب می‌شود؟!

به گزارش خبرنما،برندسازی یکی از ستون های صادرات موفق است و باعث معروف شدن در دنیا می‌شود؛ بدترین کار در صادرات خام فروشی و عمده فروشی کالا است؛ یعنی بدون برندسازی محصول خود را به فروش برسانیم.
‼️عمان اساسا یک کشور مصرف کننده است و دارای بازار آزاد بزرگی است که از همه جای دنیا محصولات مختلفی وارد آن می‌شود، علاوه براین از طریق بازار عمان می‌توان به تمام بازار خلیج فارس راه یافت.
🔔دو عنصر مهم در بازار صادراتی که برای صادر کنندگانی که سرمایه کافی ندارند اهمیت زیادی دارد، داشتن دانش بالا در حوزه تجارت و زبان انگلیسی قوی (با توجه به اینکه زبان بازار هدف همه جهان است) در حیطه فعالیت خود می باشد.
🔔مهمترین نکته برای صادرات داشتن جسارت در این کار و قدم گذاشتن در این حوزه است.
💲قدم اول در آغاز مسیر صادرات، انتخاب یک کشور به عنوان بازار هدف است و اینکه فرد در ابتدا سفری به کشور مورد نظر داشته باشد و خلاها و نیازهای موجود در کشور را شناسایی کند. در ادامه محصول با کیفیتی از تولیدات خود را انتخاب کند، برندینگ سازی کند، افراد مرتبط با فعالیت خود را انتخاب کند و با افراد کلیدی در کشور هدف گفتگو داشته باشد.
🔸اصولا محدودیتی در محصولات عمان وجود ندارد و از انواع مختلف کالا، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، صیفی‌جات، مواد غذایی از جنس FMCG (محصولات تند مصرف)، مانند آب لیمو، سس، رب، گیاهان دارویی مانند آویشن و هل که بازار خوبی در حوزه خلیج فارس دارد میتواند برای صادرات استفاده کند.
🔸یکی از بزرگترین اشتباه های صادرکنندگان رفتن به سمت خریداران ایرانی در کشورهای دیگر است در حالی که وقتی به دنبال فروش در کشور دیگری هستیم باید سمت خریداران همان کشور برویم.
🔸یکی از مواد روانی که همه برندهای دنیا بر آن تاکید دارند، ظاهرسازی مناسب برای محصولات است و از طریق ظاهر با کیفیت محصولات است که خریدار جذب یا دفع می‌شود. علاوه براینکه مشتری آزمایشگاه همراه با خود در هنگام خرید ندارد و تنها بسته بندی جذاب و اطلاعات روی بسته بندی باعث جذب مشتری می‌شود.