دبیر فدراسیون بسکتبال در اظهار کرد وگو با ایسنا، در مورد شایعه های مبنی بر تمایل فدراسیون برای جذب استفاده از مربی بیگانه در تیم ملی، اظهارکرد: از ابتدا که آقای طباطبایی وارد فدراسیون گردید در مورد مربی بیگانه تاکید داشت که در صورت جذب باید یک مربی سطح بالا استخدام گردد که از نظر […]

دبیر فدراسیون بسکتبال در اظهار کرد وگو با ایسنا، در مورد شایعه های مبنی بر تمایل فدراسیون برای جذب استفاده از مربی بیگانه در تیم ملی، اظهارکرد: از ابتدا که آقای طباطبایی وارد فدراسیون گردید در مورد مربی بیگانه تاکید داشت که در صورت جذب باید یک مربی سطح بالا استخدام گردد که از نظر کیفی از مربیان داخلی بالاتر باشد. با توجه به شرایط اقتصادی و ارزی کشور نیز فعلا چنین رخدادی نمی افتد چون توان جذب مربی سطح بالا نداریم. با این وجود اگر توان جذب مربی سطح بالا دارا باشیم و بتوانیم این کار را می کنیم اما فعلا این کار شدنی نیست. فعلا گفت وگو خاصی در مورد این مبحث نشده هست.

عماری در جواب به این سؤال که پس با این اوصاف وضع سرمربی تیم ملی چه خواهد گردید؟ بیان کرد: فعلا با همین کادر فنی ادامه می دهیم. به هر حال کارکرد خوب بوده و پس از مدت ها توانستیم با مربی ایران مدال نقره بازی های آسیایی را به دست آوردیم. البته من صلاحیت بحث فنی در مورد مربیان ملی را ندارم و با این که مربی بوده ام. اعتقاد دارم کارشناسان باید نظر بدهند. به هر حال این کادر فنی زحمت کشیده هست. اردوی بلند مدت، طولانی و پر فشاری را تحمل کردند و ما قدردان زحمات آنان هستیم و فعلا از کادر فنی پشتیبانی می کنیم.

او در جواب به این سؤال که آیا فدراسیون از کارکرد فنی تیم و نتیجه نایب قهرمانی رضایت دارد؟ تصریح نمود: طبیعی هست که مربیان، بازیکنان و فدراسیون در پی قهرمانی بودند و قصد داشتند به مدال طلا برسند. اگر کوشش انجام نمی گردید شاید نارضایتی وجود داشت اما ما نگاه کردیم که اعضای تیم کوشش کردند و مبارزه کردند اگر قهرمان می گردیم خرسند تر بودیم اما حالا نیز نارضایتی مطرح نیست.

دبیر فدراسیون بسکتبال در جواب به این سؤال که برنامه های تیم ملی برای پنجره چهارم انتخابی جام جهانی چه زمانی آغاز می گردد؟ اظهار کرد : ملی پوشان تا شنبه استراحت دارند و احتمالا از این روز وارد اردو می گردند تا برای مسابقه برابر فیلیپین آماده شویم. پس از آن تیم ملی آماده عزیمت به ژاپن می گردد تا برابر این تیم هم به میدان برود.

او در مورد وضع سالن آزادی نیز بیان کرد: مشکلات سالن آزادی بر طرف شده هست. ما تصمیم داشتیم سالن ۱۲ هزار نفری را فراهم کنیم اما کف پوش این سالن به خوبی محافظت نشده و خراب کردن شده هست. با این وجود توجه داریم این سالن را در  مسابقه های بعدی استفاده نماییم.

عماری در جواب به این سؤال که با توجه به شرایط ارزی هزینه عزیمت به ژاپن نزدیک به یک میلیارد تومان می گردد. فدراسیون برای هزینه های جاری کار می کرد. این هزینه ها وجود دارد و فدراسیون تمام تلاشش را انجام داده تا کارها عقب نماند. اسپانسرهای داریم که کمک کنند اما با شرایط کنونی اسپانسری که دو یا سه میلیارد هم کمک بکند نیست و باید اقدام جدی تر انجام گیرد. با این وجود در کمال خوشبختی مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام