– اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنما به نقل از خبرگزاری تسنیم، کانال فقه و احکام رهبر معظّم انقلاب اسلامی در شبکه‌ مجازی به‌نشانی (leader_ahkam@) جدیدترین استفتائات از معظم‌له و جواب ایشان را دربارۀ ۳ موضوع مهم منتشر کرده است. سؤال: امام جماعت چه شرایطی را باید داشته باشد؟ جواب: امام جماعت باید عاقل، عادل، شیعه‌ دوازده […]

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنما به نقل از خبرگزاری تسنیم، کانال فقه و احکام رهبر معظّم انقلاب اسلامی در شبکه‌ مجازی به‌نشانی (leader_ahkam@) جدیدترین استفتائات از معظم‌له و جواب ایشان را دربارۀ ۳ موضوع مهم منتشر کرده است.

سؤال: امام جماعت چه شرایطی را باید داشته باشد؟
جواب: امام جماعت باید عاقل، عادل، شیعه‌ دوازده امامی و حلال زاده و بنابر احتیاط، بالغ باشد، و نماز را صحیح بخواند و اگر مأموم مرد است امام هم مرد باشد.

آیت الله خامنه‌ ای , رهبر , احکام دینی ,

سؤال: اگر شخصی نماز آیات را فراموش کند و یا پس از زلزله و مانند آن متوجه شود، خواندن نماز آیات بر او واجب است؟
جواب: اگر از سایر حوادث – به جز خورشیدگرفتگى و ماه‌گرفتگی – در وقت آن مطلع شود و نماز آیات را – هر چند بر اثر فراموشى – نخواند، باید نماز آیات را بجا آورد اما اگر در وقت آن مطلع نشده و پس از حادثه فهمیده‏، احتیاط واجب آن است که آن را بجا آورد.

آیت الله خامنه‌ ای , رهبر , احکام دینی ,

 سؤال: اگر نمازگزار پیش از خواندن نماز مغرب، سهواً مشغول نماز عشا شود و در بین نماز بفهمد که اشتباه کرده چه وظیفه ای دارد؟
جواب: چنانچه به  رکوع رکعت چهارم نرفته است، باید نیت را به نماز مغرب برگرداند و نماز را تمام کند و سپس نماز عشا را بخواند. اما اگر به رکوع رکعت چهارم رفته بنابر احتیاط باید نماز را تمام کند، سپس نماز مغرب و عشا را بخواند.

آیت الله خامنه‌ ای , رهبر , احکام دینی ,

 

۳ استفتای جدید از آیت الله خامنه ای/ آیا بلعیدن خرده‌های غذا هنگام نماز اشکال دارد؟۲ استفتای جدید از آیت‌الله خامنه‌ای/ آیا جابه‌جاگفتن ذکر رکوع و سجده اشکال دارد؟۲ استفتای جدید از آیت‌الله خامنه‌ای دربارۀ “نماز”/ “نیمه شب شرعی” چگونه محاسبه می‌شود؟۲ استفتای جدید از آیت‌الله خامنه‌‌ای/ آیا تعیین “مهریه” برای ازدواج الزامی است؟۳ استفتاء جدید از رهبر انقلاب/ آیا می‌توان از اینترنت بی‌سیم دیگران استفاده کرد؟۳ استفتاء جدید از رهبر انقلاب درباره “خمس سهام عدالت”جدیدترین استفتاء رهبر انقلاب دربارۀ کسب درآمد در “بورس”جدیدترین استفتاء رهبر انقلاب دربارۀ استخاره برای ازدواجشرح حدیث اخلاقی پیامبر(ص) توسط رهبر انقلاب: ۴ حقی که باید رعایت شودفرزندانی که مانع عذاب جهنم می‌شوند/ شرح حدیث از رهبر انقلابشرح حدیث اخلاقی توسط رهبر انقلاب| پیامبر(ص) از ۶ خصلت به خدا پناه می‌برداهمیت “فرزندآوری” در کلام رهبر معظّم انقلاب/ فرزند نیکو از سعادت انسان استمهم‌ترین دلایل عدم تمایل به فرزندآوری در خانواده‌ها۹ دلیل عمده‌ای که ایرانی‌ها را از “فرزندآوری” منصرف کرده است!