محمد باقر لاریجانی در اظهار کرد و گو با خبرنگار ایسنا، در مورد وضع دانشجوهای بیگانه در حال تحصیل در دانشگاه های وزارت بهداشت، که با نوسانات ارزی دچار چالش هایی شده اند، اظهار کرد: درخواست بعضی از افرادی که از افغانستان یا بعضی کشورهای دیگر در دانشگاه های ما تحصیل می کنند این هست […]

محمد باقر لاریجانی در اظهار کرد و گو با خبرنگار ایسنا، در مورد وضع دانشجوهای بیگانه در حال تحصیل در دانشگاه های وزارت بهداشت، که با نوسانات ارزی دچار چالش هایی شده اند، اظهار کرد: درخواست بعضی از افرادی که از افغانستان یا بعضی کشورهای دیگر در دانشگاه های ما تحصیل می کنند این هست که پرداخت هزینه هایشان به طور غیر ارزی صورت پذیرد، ما هم با دانشگاه ها مکاتبه ای کردیم و از دانشگاه ها خواستیم که این مبحث را ارزیابی کنند و کوشش کنیم که نگاه کنیم مشکلات این ها را چه جوری حل نماییم.

وی در مورد تعداد دانشجویانی که از کشورهای دیگر داخل کشور در حال تحصیل می باشند، توضیح داد: حدود سه هزار دانشجوی بیگانه از ۴۱ کشور در ایران تحصیل می کنند که  بخشی از آنان مشکلاتی پیدا نموده اند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان، تعلیم پزشکی با بیان اینکه برای آن دانشجویانی که ارز را از خارج از کشور می آورند، تفاوت بسیاری به وجود نیامده هست و این مشکل زیادتر ذی ربط به کسانی هست که ارز را از داخل کشور تهیه می کردند، یادآور گردید: دانشگاه ها مصوباتی دارند که توان دارند از دانشجوی بیگانه به طور ارزی هزینه دریافت کنند.

لاریجانی اضافه کرد: البته عده ای از دانشجوهای با پشتیبانی هایی که انجام شده با پرداخت هزینه های بسیار محدود در دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

وی اضافه کرد: البته خیلی از دانشجوهای بیگانه در پرداخت ارز مشکلی ندارند، زیرا ارزشان از خارج از کشور می آید، اما عده ای بحث شان این هست که خانواده هایشان در کشورهای همسایه می باشند و درآمدهای آنچنانی ندارند و در هزینه ها وتبدیل ارز دچار چالش هایی شده اند که باید در همکاری با دانشگاه برای آنان چاره ای پیدا نماییم.

دانشجوهای خارج رفته توان دارند درس خود را در ایران ادامه دهند؟

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان، تعلیم پزشکی در مورد دانشجوهای ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت ارز تغییر کرده برنامه ریزی هایی که خانواده ها برای فرزندانشان داشته اند متمایز شده هست.

لاریجانی یادآور گردید:

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان، تعلیم یادآور گردید: البته دانشگاه های ما خودشان با تنگنا های جدی روبه رو می باشند، افرادی که به داخل کشور می آیند باید بدانند که با پرداخت هزینه های تحصیلشان باید به شکلی دانشگاه ها را مورد پشتیبانی قراردهند.

 لاریجانی با بیان اینکه وزارت بهداشت با تسامح شرایط برگشت برای افرادی که پیشتر رفته اند را فراهم می کند، ، تاکید کرد: با توجه به اینکه حجم های محدودی را در داخل کشور برای دانشجویانی که در رقابت های سخت کنکور شرکت می کنند داریم، طبیعی هست کسی که قصد دارد خارج از کشور تحصیل کند تا انتهاء دوره اش باید خارج از کشور باشد.

انتهای پیام