به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نستور پوپولیزیو، وزیر امور خارجه پرو با دفاع از تصمیم مارتین ویزکارا، ریاست جمهوری در برپایی جلسه رای اعتماد برای کابینه اش به عنوان قسمتی از تلاش های وی در مبارزه با فساد و تقویت قانون بنیادی، اتهامات از سوی قانونگذاران اپوزیسیون را […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نستور پوپولیزیو، وزیر امور خارجه پرو با دفاع از تصمیم مارتین ویزکارا، ریاست جمهوری در برپایی جلسه رای اعتماد برای کابینه اش به عنوان قسمتی از تلاش های وی در مبارزه با فساد و تقویت قانون بنیادی، اتهامات از سوی قانونگذاران اپوزیسیون را در مورد اینکه این اقدام چنگ زدن به قدرت هست، زیر سؤال برد.

وزیر خارجه پرو علاوه بر این اظهار کرد: می اندیشم چنین چارچوب قانونی در هیچ کشور دیگری وجود ندارد. این یک روند تماما دموکراتیک هست که به قانون بنیادی پرو پایبند هست.

ریاست جمهوری پرو با متهم نمودن قانونگذاران به توقف اصلاحات بنیادی، اواخر روز یکشنبه خواستار برپایی جلسه رای اعتماد به عنوان راهی برای تصویب چهار لایحه بنیادی به منظور پاکسازی سامانه قضایی و کنگره در عکس العمل به رسوایی های مالی وسیع شده بود.

طبق قانون بنیادی پرو، اگر کنگره رای عدم اعتماد دهد، ریاست جمهوری باید تمام کابینه را عوض کرده و در عین حال کنگره را منحل و خواستار برپایی انتخابات پارلمانی گردد.

انتظار می رود که نخست وزیر پرو امروز (چهارشنبه) در کنگره به ایراد سخنرانی پرداخت کند و از قانونگذاران بخواهد تا اصلاحات را تصویب کرده و دوباره به کابینه رای اعتماد دهند.

انتهای پیام