آفتاب نیوز : سرویس بین الملل- مخالفان دولت نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا مدعی شده اند که جدیدا هواپیمایی روسی بدون سر و صدا وارد کاراکاس شده بود تا طلاهایی به اعتبار ۸۴۰ میلیون دلار را از بانک مرکزی ونزوئلا خارج کرده و به روسیه جابه جایی دهد. به گزارش خبرنما به نقل از آفتاب‎نیوز؛ همزمان […]

آفتاب نیوز : سرویس بین الملل- مخالفان دولت نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا مدعی شده اند که جدیدا هواپیمایی روسی بدون سر و صدا وارد کاراکاس شده بود تا طلاهایی به اعتبار ۸۴۰ میلیون دلار را از بانک مرکزی ونزوئلا خارج کرده و به روسیه جابه جایی دهد. 
به گزارش خبرنما به نقل از آفتاب‎نیوز؛ همزمان با گفت و گو تلویزیونی مادورو رییس جمهوری ونزوئلا با خبرگزاری روسی “ریا نووستی”  ؛ همزمان با گفت و گو تلویزیونی مادورو رییس جمهوری ونزوئلا با خبرگزاری روسی “ریا نووستی” طرح این مدعا از سوی او که ترامپ رییس جمهوری آمریکا به مافیای کلمبیا فرمان داده تا وی را به کشتن برسانند و اینکه اعلام نموده تمایلی به مذاکره با رهبر مخالفان ونزوئلا هست، اپوزیسیون ونزوئلا نسبت به جابه جایی ۲۰ تن دخایر طلا با یک فروند هواپیمای روسیه به خارج از ونزوئلا اخطار داده هست. 
واقعه ی ماموریت پنهان هواپیمای روسی در کاراکاس
 
“خوزه گرا” ریاست پیشین بانک مرکزی ونزوئلا و نماینده پارلمان این کشور و از هواداران “خوان گوایدو”  “خوزه گرا” ریاست پیشین بانک مرکزی ونزوئلا و نماینده پارلمان این کشور و از هواداران “خوان گوایدو” در سخنانی در صحن علنی پارلمان اخطار داد که دولت مادورو می خواهد با هواپیمای نوردویند روسیه ۲۰ تن از ذخایر طلای ونزوئلا را که معادل ۱۵ درصد از کل طلای موجود در کاراکاس هست را به خارج از این کشور جابه جا کند. 
 بخشی از ذخایر طلای ونزوئلا در بانک مرکزی بریتانیا حفظ می گردد. نیکلاس مادورو از بریتانیا خواسته بود این ذخایر را به ونزوئلا تحویل دهد اما بانک مرکزی بریتانیا از جابه جایی این طلاها به این کشور اجتناب کرد. دولت ترامپ دارایی های ونزوئلا را مسدود کرده و در اختیار خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون قرار داده هست.
واقعه ی ماموریت پنهان هواپیمای روسی در کاراکاس
در برابر طرح این مدعا، دستگاه قضایی ونزوئلا “خوان گوایدو” در برابر طرح این مدعا، دستگاه قضایی ونزوئلا “خوان گوایدو” رهبر مخالفان دولت را ممنوع الخروج کرده و حساب بانکی وی را نیز مسدود کرده هست.
کرملین خبر جابه جایی ۲۰ تن طلا از ونزوئلا را زیر سؤال برد
در همین حال، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به ادعای یک نماینده پارلمان ونزوئلا مبنی بر جابه جایی ۲۰ تن طلای این کشور به روسیه به دنبال ناآرامی های موخر عکس العمل نمایش داد و آن را زیر سؤال برد.
دمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران در جواب به این سوال که آیا از جابه جایی ۲۰ تن طلا از ونزوئلا به روسیه خبر دارید؟، گفت: هیچ اطلاعاتی در این باره ندارم اما می دانم که در شرایط فعلی باید مواظب گسترش اطلاعات غلط باشیم.
وی با بیان اینکه مسکو آمادگی خود را برای کمک به حل و فصل وضعیت سیاسی در ونزوئلا اعلام نموده، یادآور گردید: روسیه مخالف مداخله بیگانه در بحران داخلی ونزوئلا هست.
خوسه گرا نماینده مجلس ملی ونزوئلا روز سه شنبه در توئیتی به نقل از مقامهای بانک مرکزی ونزوئلا درج کرد که هواپیمایی از مسکو برای جابه جایی ۲۰ تن طلا در کاراکاس فرود آمده هست. 
 
 برخی شایعه کرده اند که در این هواپیما نیروهای روسی حاضر بودند تا مادورو را در زمان خارج شدن احتمالی از ونزوئلا اسکورت کنند. 
 
 گفتنی هست، چهارشنبه گذشته «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا با رد دور دوم ریاست جمهوری مادورو، خود را به عنوان ریاست جمهوری دولت موقت این کشور معرفی و سوگند یاد نمود تا کاراکاس دیگربار به صحنه ناآرامی های مردمی در آمریکای لاتین تبدیل گردد.