فرید فتاحیان در اظهار کرد و گو با ایسنا، درباره دریافت ارز ثانویه توسط فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای پرداخت قرارداد الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو، توضیح داد: متاسفانه تا به امروز موفق به دریافت ارز ثانویه نشده ایم، با این وجود امید داریم که وزارت ورزش و مسئولین ورزش کشور به قولی […]

فرید فتاحیان در اظهار کرد و گو با ایسنا، درباره دریافت ارز ثانویه توسط فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای پرداخت قرارداد الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو، توضیح داد: متاسفانه تا به امروز موفق به دریافت ارز ثانویه نشده ایم، با این وجود امید داریم که وزارت ورزش و مسئولین ورزش کشور به قولی که داده اند عمل کنند تا قسمتی از مشکلات مالی را رفع کنیم. البته فعلا نمی دانیم که این ارز برای مربیان هم توان دارد استفاده گردد یا نه، متاسفانه فعلا خبری از ارز ثانویه نیست ولی همه کوششمان این هست که شرایط مطلوبی را مهیا کنیم.

او همچنین  در جواب به این سوال، امکان دارد نظیر تیم فوتبال پرسپولیس ارز ثانویه به فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو هم تعلق بگیرد؟ اظهار کرد: چند روزی هست که پیگیر دریافت ارز ثانویه هستیم تا اعزام ورزشکارانمان به بازی های آسیایی جوانان انجام گیرد. مسئولین قول داده اند که این ارز را به ما می دهند، امید دارم این مبلغ قبل از زمان اعزام(۳۰ مهر ۱۳۹۷) داده گردد تا مشکلی برای اعزام ملی پوشان به ازبکستان نداشته باشیم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در جواب به این سوال، با این شرایط ارزی فدراسیون توان دارد شرط قرارداد الکساندر چیریچ که آوردن مربی پایه بیگانه هست را برآورده کند؟ توضیح داد: اگر ارز ثانویه به ما تعلق نگیرد قطعا برای انجام این شرط با مشکل رو به رو می شویم، چون که نرخ ارز موجود در بازار بسیار بالا هست. قبل از این ما ارز آزاد را با نصف نرخ ارز ثانویه فعلی از بازار می خردیم! قولی که چیریچ از ما گرفته، تنها برای ارتقا سطح واترپلوی ایران بوده و ما هم دوست نداریم که خلف وعده کنیم، امید دارم که بتوانیم ارز ثانویه را دریافت کرده و به گفته هایی که دادیم را عملی کرده و برنامه هایی که داریم را انجام دهیم.

او در جواب به این سوال، پس از درخشش واترپلو در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نگاه مسئولین به این رشته خوب تر شده؟ توضیح داد: مدال واترپلو با اعتبار بود  و مسئولین هم با این علم قول هایی را به ما داده اند. البته اولویت اول کشور ورزش نیست و این امر عادی هست، چون که در حال حاضر مسائل بسیار مهمتر از ورزش وجود دارد. وزارت ورزش هم تمام کوشش خود ار انجام می دهد خوب ترین شرایط را برای ورزش کشور مهیا کند اما فعلا خبری نیست و باید در انتظار ماند.

فتاحیان در جواب به این سوال، اگر شرایط ارزی موجود فدراسیون شنا رفع نشود میتوان به ادامه دار بودن این روند رو به رشد واترپلو امیدوار بود؟ توضیح داد: قطعا با این روند ارزی کشور اگر پشتیبانی ها صورت نگیرند کار برای ما دشوارتر خواهد گردید. اگر واترپلو الان به این نتیجه مطلوب دست یافت، نتیجه هزینه هایی بود که برای اردوهای برون مرزی کردیم. امید دارم مسئولین و وزارت ورزش توجه مخصوصی به این رشته کنند تا در ادامه شاهد همین روند رو به رشد بایم.

انتهای پیام