اکبر بهنامجو ۱۳ بهمن در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان سرعین اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایجاد ارتباط نزدیک بین مردم و مسئولان است تا در این نظام الهی و اسلامی مردم بتوانند مسئولان را در احقاق حقوق خود پاسخگو کرده و مشارکت بالایی در عرصه‌های مختلف داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: […]

اکبر بهنامجو ۱۳ بهمن در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان سرعین اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایجاد ارتباط نزدیک بین مردم و مسئولان است تا در این نظام الهی و اسلامی مردم بتوانند مسئولان را در احقاق حقوق خود پاسخگو کرده و مشارکت بالایی در عرصه‌های مختلف داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر با حضور در شهرستان‌ها سعی داریم پای درد دل مردم و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بنشینیم تا براساس مصوبات انجام شده موانع و مشکلات رفع شود.
استاندار اردبیل از تدوین طرح جامع سرعین با محوریت گردشگری خبر داد و گفت: ما تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و دیدگاه‌های صاحبنظران در قالب یک فراخوان این طرح جامع را با جامعیت کامل تدوین کنیم تا برای سال‌های آینده مسئولان اجرایی بتوانند بر همین مبنا به توسعه سرعین کمک کنند.
بهنامجو پیشنهاد کرد؛ در بهار سال آینده براساس فراخوان منتشر شده همایشی با محوریت طرح جامع سرعین برگزار شود تا با جمع‌بندی نهایی سال آینده این طرح جامع تدوین و برای اجرا در اختیار مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: به دور از نظام بروکراسی در این طرح جامع کمبودها و ضعف‌ها در مسیر توسعه سرعین باید به شکل واقع‌بینانه لحاظ شود تا در یک جامعیت بتوانیم توسعه سرعین را رقم بزنیم.
استاندار اردبیل در مورد مصوبات قبلی جلسه راهبری اقتصاد مقاومتی در سرعین تصریح کرد: استان اردبیل در توسعه سامانه نوین آبیاری از رتبه ۲۹ به ششم کشوری ارتقا یافته که امیدواریم با تلاشی جدی‌تر در بین سه استان کشور قرار گیرد.
بهنامجو از تکمیل پیست اوجور در کنار تعریض جاده آلوارس خبر داد و بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰ این پروژه‌ها به سرانجام خواهد رسید تا توسعه گردشگری سرعین و زنجیره کامل در این زمینه تحقق یابد.
وی ادامه داد: نباید آبگرم‌ها منبع درآمد دولت باشد بلکه باید به صورت رایگان آب در اختیار مجتمع‌ها قرار گرفته و از محل مالیات درآمد نصیب دولت شود.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: این ساختار غلط را باید اصلاح کنیم تا هر سال دغدغه‌ای از بابت افزایش قیمت آب‌بها سرمایه‌گذاران و مردم را رنج ندهد.
بهنامجو ضرورت حضور گردشگری استان را در نمایشگاه ملی یادآور شد و بیان کرد: زیرساخت‌های ایجاد شده در استان به ویژه احداث بزرگراه و تجهیز فرودگاه و تکمیل خط ریلی اردبیل – میانه به نفع سرعین و گردشگری استان خواهد بود تا شاهد افزایش گردشگران داخلی و خارجی در شهرهای مختلف نظیر سرعین باشیم.
وی به ناچیز بودن اعتبارات استانی اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری به استان اختصاص یافته که قابل قیاس با جذب اعتبارات استانی نیست.
استاندار اردبیل افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان از این منابع برای راه آهن و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه بزرگراه‌های استان اختصاص می‌یابد و ۴۰ میلیارد تومان نیز قرار است به حوزه گردشگری و تکمیل طرح‌ها در این زمینه در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، بهنامجو در پایان اظهار کرد: فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی ریل‌گذاری راه آهن اردبیل شروع خواهد شد تا در سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح این پروژه ملی باشیم.
انتهای پیام