آفتاب‌‌نیوز : دژپسند شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره بررسی اولین عرضه سهام شرکت های دولتی و آزاد سازی سهام عدالت حضور یافت. وی افزود: از فردا (یکشنبه) عرضه سهام شرکت‌های دولتی آغاز می شود لذا مردم می توانند شروع به ثبت نام کنند به طوری که ارزش واگذاری بالغ بر […]

آفتاب‌‌نیوز :

دژپسند شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره بررسی اولین عرضه سهام شرکت های دولتی و آزاد سازی سهام عدالت حضور یافت.

وی افزود: از فردا (یکشنبه) عرضه سهام شرکت‌های دولتی آغاز می شود لذا مردم می توانند شروع به ثبت نام کنند به طوری که ارزش واگذاری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان است، بنابراین ملاک واگذاری قیمت امروز است.

دژپسند: عرضه سهام شرکت‌های دولتی از ۲ ماه دیگر قابل خرید و فروش است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه همه مردم ایران به این واگذاری فراخوان شده اند، گفت: اگر هشت و نیم میلیون نفر در این فراخوان شرکت کنند، سقف ۲ میلیون تومان در نظر گرفته می شود، اگر ۱۲ میلیون نفر شرکت کنند سقف در نظر گرفته یک میلیون تومان خواهد بود و اگر ۳۴ میلیون نفر شرکت کنند، سقف لحاظ شده ۵۰۰ هزار تومان می‌شود لذا میزان سهامی که به هر فرد تعلق می گیرد بستگی به میزان مشارکت مردم در فراخوان دارد، کسی که در یک صندوق یک میلیون تومان سهام دارد می تواند در دو صندوق دیگر هم اقدام به ثبت نام کند.

دژپسند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تدبیر خوبی را قائل شدند، افزود: در شرایط کرونا خیلی از عزیزان ما شغلشان را از دست داده اند لذا آزادسازی سهام عدالت فرجی برای آنها است و لطف مقام معظم رهبری قابل تقدیر است. بازار سرمایه با اقبال قابل توجهی روبرو است، در سهام عدالت و صندوق واسطه‌گری مالی یکم ارزش سهام ارائه شده ۴۳۰ هزار میلیارد تومان است.