شرق درج کرد: دیروز بعضی فعالین رسانه‌ای اصولگرا، مدعی گردیدند عزت‌الله ضرغامی، ریاست اسبق صداوسیما و عضو شورای‌عالی فضای مجازی، در جلسه موخر این شورا با حسن روحانی درگیری لفظی تندی داشته که علت ترک جلسه از سوی روحانی شده است. ضرغامی به روحانی معترض بوده که به چه سبب جدیدا از فیلترینگ و شیوه […]

شرق درج کرد: دیروز بعضی فعالین رسانه‌ای اصولگرا، مدعی گردیدند عزت‌الله ضرغامی، ریاست اسبق صداوسیما و عضو شورای‌عالی فضای مجازی، در جلسه موخر این شورا با حسن روحانی درگیری لفظی تندی داشته که علت ترک جلسه از سوی روحانی شده است.

ضرغامی به روحانی معترض بوده که به چه سبب جدیدا از فیلترینگ و شیوه اجرای حجاب انتقاد کرده است. روحانی بیان کرد: «متأسفانه در مساله حجاب، اول از زن آغاز می‌کنیم، درحالی‌که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند، اما ما می‌رویم و به‌خاطر حجاب دخترهای و بانوان را دستگیر می‌کنیم… همه آنچه در مورد حجاب در قرآن آمده برای پشتیبانی از زن است، اما به‌گونه‌ای مشی شده که انگار باید چماقی بر سر زن باشد و این به‌خاطر آن است که مساله حجاب را درست در جامعه تصریح نکردیم». روحانی از فیلترینگ هم انتقاد نموده و بیان کرد: «اگر فیلتر کردید با فیلترشکن‌ها چه می‌کنید؟ در این یک سالی که تلگرام فیلتر شد، همه آسیب کردیم».

ضرغامی خود  اظهار کرد: «قرار شده است که کسی از بحث و جزئیات درون جلسه، چیزی به بیرون از جلسه جابه جا نکند. سایرین می‌توانند روایت‌های خود را از جلسه نقل کنند».

ریشه دشمنی ضرغامی با روحانی قدیمی است و تا جایی که خبر داریم به سال ۹۲ بازمی‌گردد؛ از همان روز پخش گزارش صدروزه روحانی. ضرغامی فکر می‌کرد که حق دارد به روحانی بگوید با کدام مجری گفت‌وگو کند، درحالی‌که او منحصرا ریاست صداوسیمای ملی بود که از بودجه مردم ارتزاق می‌کرد و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری که با رأی مردم انتخاب گردیده است.

روایت ضرغامی از مجادله‌اش بر سر انتخاب مجری با حسن روحانی این است: «من باید بگویم کدام مجری با شما گفت‌وگو کند؛ اما اگر حس کنم شما یا هرکس دیگری روی مجری خاصی حساس هستید، من به شما چند نفر را معرفی می‌کنم؛ اما یک کار دیگر هم می‌توانیم انجام دهیم. مجری را شما انتخاب کنید؛ اما جایی این را نگویید؛ چون نه برای شما خوب است و نه ما!»

مجری را شما انتخاب کنید؛ اما جایی این را نگویید؛ چون نه برای شما خوب است و نه ما!»در نهایت هم وقتی فهمید که روحانی، سونیا پوریامین را انتخاب کرده است، به گفته خودش چون در شأن گفت و گو با رئیس‌جمهور نبوده دیگر تماس‌هایی را که از سوی رئیس‌جمهوری با او گرفته می‌شد جواب نداد و بر طبق گفته خودش، حسن روحانی را یک ساعت در دکور استودیو معطل نگه داشت. ضرغامی در دفاع از اقدامش هم گفته است: «آقایان نهاوندیان، آشنا، فریدون و صادق به من زنگ می‌زدند.

آقای روحانی یک ساعت در دکور نشست. من هم می‌فهمیدم یک ساعت نشستن آقای رئیس‌جمهور در برنامه‌ای که من اذن پخش آن را نمی‌دادم، معنی‌اش چیست». گرچه ضرغامی سر انجام ملزم به کوتاه‌آمدن گردید.

نشانه‌های دیگر این اختلاف را حین نوشته‌هایش در شبکه‌های اجتماعی هم می‌توان ادامه داد؛ به طور مثال در مورد روحانی بیان کرد: «او قبول کننده حصر بوده یا تلگرام با فرمان او فیلتر شده». ریاست سابق صداوسیما حتی گفته است که خودش را حریف روحانی می‌داند؛ شاید از آنجا که نتوانسته از فهرست جبهه پایداری در انتخابات ۹۶ به‌عنوان گزینه پایانی وارد کارزار انتخابات گردد و با روحانی رقابت کند. او یک‌بار اظهار کرد: «دو ساعت برای روحانی استدلال می‌کنید انگار نه انگار… من مصلحت نمی‌بینم بعضی کنتراست‌های رفتاری آقای روحانی را بگویم. خوب نیست؛ شاید زمانی بگویم.

ضرغامی در واقعه ی انتخاب دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز مدعی گردید که وحید حقانیان، با اعضای شورا ارتباط گرفته تا به گزینه ایده ای روحانی رأی بدهند. ضرغامی در توییتی نوشته بود: «درحالی که رهبر معظم انقلاب مسیولیت ارزیابی صلاحیت نامزد دبیری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را به صورت مشخص برعهده نظر کارشناسی اعضای این شورا گذارده بودند، بالاخره تأسف، در جلسه شب گذشته بارها علنا و غیرعلنی از تماس‌های آقای وحید حقانیان به منظور رأی مثبت به این نامزد محترم حرف به میان آمد».

محمد مهاجری اصولگرا در کنایه‌ای به وی درج کرد: «دبیر جدید شورای انقلاب فرهنگی را نمی‌شناسم. اما این‌طور که برادر ضرغامی بر علیه او خیز برداشته، انسان یاد جمله پشت کامیونی «الحسود لایسود» می‌افتد. لابد او برای کرسی دبیری شورای انقلاب فرهنگی کت و شلوار دوخته و ناگهان دیده به درد نمی‌خورد. کت و شلوار را نگه دار سردار؛ انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک است!» چهره‌ای مثل علی جنتی نیز مدعی بود که ضرغامی از حضور فردی با گرایش سیاسی متمایز در سمت دبیری شورا شاکی است.