– اخبار سیاسی – به گزارش خبرنما به نقل از خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه زنده گفت و گوی ویژه خبری در خصوص نوسانات بازار ارز گفت: در این خصوص دو نگاه وجود دارد که نگاه حداقلی آن مثل تنظیم نوسانات ارز نمی‌تواند ما را در اقتصاد به موفقیت برساند […]

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنما به نقل از خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه زنده گفت و گوی ویژه خبری در خصوص نوسانات بازار ارز گفت: در این خصوص دو نگاه وجود دارد که نگاه حداقلی آن مثل تنظیم نوسانات ارز نمی‌تواند ما را در اقتصاد به موفقیت برساند به عقیده من کشور ما توانمندی‌هایی دارد که در خصوص آنها نمی خواهم شعار بدهم چرا که ما بررسی های زیادی را در دولت سایه و در کارگروه های اقتصادی داشتیم. به عقیده من کشور را نباید فقط اداره کرد بلکه باید جهش داد.

وی ادامه داد: این فرصت ها را اگر با مدیریت صحیح اداره کنیم جهش خواهیم یافت. دولت باید برای ارز اوری این نگاه را داشته باشد و ان را فقط منوط به نفت و وزارت نفت نکند. دولت باید برای تک تک دستگاه های خود ماموریت داشته باشد و برای هر وزارتخانه وار تعیین کند.

جلیلی ادامه داد: نباید اینطور باشد که هر وزارتخانه برای خودش ‌کار کند و نقش و هنر رئیس جمهور هم اینجاست که بتواند دستگاه ها را هم‌افزا کند. به طور مثال اگر ارز آوری در محصولات کشاورزی می‌خواهیم وزارت خارجه نیز در آن نقش دارد‌ و برای ان نیز باید ماموریت تعریف کرد‌.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برای تنظیم بازار ارز باید نگاه جهشی به کشور و توانمندی های آن داشت تصریح کرد: باید آنقدر بتوانیم تامین ارز کنیم که کشور جهش پیدا کند و دچار نوسان نشود.

جلیلی در پاسخ به این سوال که برنامه وی برای رونق بازار مسکن چیست گفت: تامین مسکن حق مردم و وظیفه دولت است. وقتی ما از حقوق شهروندی حرف می زنیم مسکن نیز شامل ان می شود. زمانی ما ۸۰۰ هزار واحد می ساختیم اما امروز به ۴۰۰ هزار واحد رسیده است. این در حالی است که برای هر صد متر خانه ای که ساخته می شود حدود سه شغل ایجاد می شود.

خبر در حال تکمیل است…