به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، جان مک کین در یک سال گذشته با سرطان مغز مدرن دست و پنجه نرم می کرد. مک کین که از چند ماه گذشته به دلیل سرطان مغز کنگره را ترک و مشغول معالجه شده بود، روز جمعه اظهار کرد دیگر تمایلی برای ادامه معالجه ندارد. باراک اوباما، […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، جان مک کین در یک سال گذشته با سرطان مغز مدرن دست و پنجه نرم می کرد.

مک کین که از چند ماه گذشته به دلیل سرطان مغز کنگره را ترک و مشغول معالجه شده بود، روز جمعه اظهار کرد دیگر تمایلی برای ادامه معالجه ندارد.

باراک اوباما، ریاست جمهوری پیشین آمریکا که در سال ۲۰۰۸ با جان مک کین برای ورود به کاخ سفید رقابت کرد با صادر کردن اطلاعیه ای به فوت او عکس العمل نشان داده و درج کرد: من و جان مک کین از دو نسل مختلف، دو دیدگاه متفاوتیم و در بالاترین سطح سیاسی روبروی هم رقابت کرده ایم. در ایدئولوژی که چندین نسل آمریکایی و مهاجران برای آن جنگیده و جان فدا کرده اند. این عقیده که آمریکا سرزمینی هست که همه چیز در آن امکان دارد.

دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا هم که مکررا از آقای مک کین به تندی انتقاد نموده بود و حتی دوران اسارات او به عنوان سرباز جنگی در ویتنام را به سخره گرفته بود، در توییتر به خانواده مک کین تسلیت گفته هست.

خانواده مک کین جمعه با صادر کردن اطلاعیه ای عنوان کرده بودند: او که تا همین الان هم فراتر از انتظارها برای زنده مانده جنگیده و برنده شده، اکنون تصمیم گرفته که به روند معالجه سرطان خود خاتمه دهد.

مک کین، ۸۱ ساله، ژوئیه سال گذشته و در حالی که برای یک جراحی آسان و برداشتن یک لخته خون بستری شده بود، با تشخیص یک تومور مغزی بدخیم و پیش رونده روبه رو گردید.

علی رغم این، از او به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین چهره های سیاسی آمریکا که مردم به چشم یک “رهبر”

جو بایدن، معاون پیشین ریاست جمهوری، سناتور چاک شومر، رهبر دموکرات ها در مجلس سنا و میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان در سنا با انتشار بیانیه های مجزا نسبت به مرگ  مک کین ابراز تأسف کردند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هم درگذشت مک کین را تسلیت گفته و از او به عنوان یک میهن پرست شجاع یاد کرده هست.

انتهای پیام