به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه خبری مینچی ژاپن، مقام های چینی و ژاپنی توافق نمودند قرارداد سواپ ارزی فیمابین که در سال ۲۰۱۳ منقضی گردید را دوباره اجرایی کنند. قرار هست این قرارداد هفته آینده در جریان دیدار شینزو ابه، نخست وزیر ژاپن از شهر پکن امضا گردد. بر […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه خبری مینچی ژاپن، مقام های چینی و ژاپنی توافق نمودند قرارداد سواپ ارزی فیمابین که در سال ۲۰۱۳ منقضی گردید را دوباره اجرایی کنند. قرار هست این قرارداد هفته آینده در جریان دیدار شینزو ابه، نخست وزیر ژاپن از شهر پکن امضا گردد. بر طبق این قرارداد بانک های مرکزی دو کشور در زمان بحران های ارزی، سرمایه مورد احتیاج یکدیگر را تامین خواهند کرد.

ظرفیت سواپ ارزی بین ۲ کشور نیز در قرارداد جدید ۱۰ برابر خواهد گردید و از سه میلیارد دلار به ۳۰ میلیارد دلار معادل بیشتر از سه تریلیون ین افزایش خواهد یافت. یک مرجع آگاه در دولت ژاپن با اعلام اینکه شرکت های ژاپنی اصرار بسیاری به امضای این قرارداد داشتند اضافه کرد این موافقت نامه دارای یک معنا سمبلیک در توسعه ارتباطات اقتصادی دو کشور می باشد.

دو کشور هم چنین قرار هست موافقت نامه هایی را در مورد مالکیت فکری، توسعه میادین گازی مشترک دو کشور در دریای چین و توسعه ارتباطات بانکی امضا نمایند. ژاپن و چین در حال حاضر دومین و سومین اقتصادهای بزرگ جهان می باشند. ارتباطات دو کشور در ماه های موخر به سرعت رو به بهبود رفته هست تا جایی که در ماه سپتامبر ژاپن اعلام نمود ارتباطات دو کشور به حال عادی برگشته هست.

انتهای پیام