به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در اظهار کرد وگو با خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در عکس العمل به بی احترامی ها و انتقادات نیشدار موخر دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا بر علیه حاکمان سعودی تصریح نمود: ما باید انتقاد و ستایش و دوستان را پذیرا باشیم.   بن سلمان […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در اظهار کرد وگو با خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در عکس العمل به بی احترامی ها و انتقادات نیشدار موخر دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا بر علیه حاکمان سعودی تصریح نمود: ما باید انتقاد و ستایش و دوستان را پذیرا باشیم.

 

بن سلمان علاوه بر این ارائه سهام شرکت نفت ملی این کشور (آرامکو) را تا اوائل ۲۰۲۱ و اعتبار این غول نفتی را دو تریلیون دلار اعلام نمود.

وی اضافه کرد: ما نرخ نفت را تعیین نمی کنیم لکن نرخ نفت به ارائه بستگی دارد.

ولیعهد سعودی در ادمه افزود: کشورهای نفت خیز اعضای اوپک و کشورهای خارج از این سازمان در برابر یک بشکه نفت از دست داده شده از طرف ایران دو بشکه نفت مازاد صادر می کنند.

وی در مورد درخواست دونالد ترامپ مبنی بر کاهش نرخ نفت نیز تاکید کرد: در واقع خواسته شده که از سوی آمریکا به عربستان و دیگر کشورهای عضو اوپک داده شده اطمینان از این مبحث هست که اگر در ارائه نفت از طرف ایران کمبودی به وجود بیاید ما آن را تامین خواهیم کرد یا نه که این امر حاصل شده هست.

بن سلمان مدعی شد، به خاطر اینکه اگر اشتباه نکنم ایران جدیدا صادرات خود را حدود ۷۰۰ هزار بشکه کاهش داد عربستان و دیگر شرکایش از کشورهای بزرگ عضو و غیرعضو اوپک صادرات خود را حدود ۱.۵

وی دنبال کرد: به همین علت ما حدود دو بشکه مازاد دیگر یعنی معادل یک بشکه کسرشده از طرف ایران صادر می کنیم. ما وظیفه خود را انجام دادیم و حتی زیادتر کوشش کردیم ما اعتقاد داریم افزایش نرخ نفت در ماه پیش میلادی به سبب ایران نبود در بیشتر مورد ها سبب آن به سبب مسائلی هست که بین کانادا، مکزیک، لیبی، ونزوئلا و دیگر کشورها به وقوع می پیوندد که نرخ نفت را اندکی افزایش می دهد نه طبعا به سبب ایران.

وی در مورد نرخ نفت نیز اشاره نمود: در طول تاریخ عربستان ما هرگز نرخ نفت را تعیین نکرده ایم نرخ نفت به ارائه و درخواست ها بستگی دارد و آنچه در عربستان ما به آن پابندیم اطمینان از عدم کم بودن در ارائه هست و به همین علت ما با هم پیمانان مان در اوپک و کشورهای غیرعضو در اوپک به طور مستمر کوشش می نماییم تا از وجود ارائه دائمی نفت خود مطمئن باشیم.

وی مدعی شد: عربستان در حال حاضر حدود ۱۰.۷ ۷ میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند و توان دارد ۱.۳ ۳ میلیود بشکه دیگر نیز در صورت احتیاج بازار تولید کند عربستان توان دارد انرژی تولید نفت را فراتر از ۱۲ میلیون بشکه در روز برساند و هم پیمانان عربستان نیز قادر به تولید زیادتر می باشند.

بن سلمان اضافه کرد: یک تیم رهبری کویت پیشنهاد عربستان برای ازسرگیری تولید در منطقه تقسیم شده نفتی را پذیرفته اما تیم دیگر در رهبری کویت اصرار به حل مشکلات حاکمیتی پیش از شروع به کار استخراج نفت دارد.

بن سلمان ابراز امیدواری نمود که طرف های یمنی به زود پای میز مذاکره بیایند و به راه حل دست یابند.

بن سلمان در مورد بحران کشورش با کانادا نیز تاکید کرد: کانادا در مسائلی مداخله کرد که رابطه ای با آن نداشت.

انتهای پیام