بعد از برپایی نشست ها رییس کل بانک مرکزی با بخش خصوصی در ارتباط با شرایط پیمان سپاری ارزی و بازگشت ارزهای حاصل از صادرات،  روز دوشنبه – ۲۸ آبان ماه ماه –  بانک مرکزی بخشنامه تازه ای در این ارتباط ابلاغ کرد. در این بخشنامه تمامی صادرکنندگان مکلف به ارایه پایبندی بازگشت ارز حاصل […]

بعد از برپایی نشست ها رییس کل بانک مرکزی با بخش خصوصی در ارتباط با شرایط پیمان سپاری ارزی و بازگشت ارزهای حاصل از صادرات،  روز دوشنبه – ۲۸ آبان ماه ماه –  بانک مرکزی بخشنامه تازه ای در این ارتباط ابلاغ کرد. در این بخشنامه تمامی صادرکنندگان مکلف به ارایه پایبندی بازگشت ارز حاصل از صادرات در چهار قالب می باشند.

در این ارتباط عدنان موسی پور – رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران – در اظهار کرد وگو با ایسنا، اظهار کرد: بخشنامه تازه ای که از سوی بانک مرکزی عرضه گردید کار را برای صادرکنندگان دشوارتر کرد. انتظار ما این بود که بعد از مشورت با بخش خصوصی، نظرات آنان اعمال گردد اما بخشنامه جدید مورد تایید بخش خصوصی نیست.

وی تصریح نمود: با این بخشنامه کار برای صادرکنندگان بسیار سخت شده هست؛ بنابراین احساس می گردد افرادی که تصمیم گیرنده مسائل ارزی ذی ربط به صادرات و تولید می باشند، ظاهراً توجهی به نظرات بخش خصوصی ندارند.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران دنبال کرد: حالا که گفت وگو ها و پیشنهادات بخش خصوصی شنیده نشد، درخواست این بخش این هست که جلوی اجرایی شدن این بخشنامه گرفته گردد ضمن آن که زمانی که از بخش خصوصی در نشست ها دعوت می گردد، سخن آنان نیز شنیده و اجرا گردد.

 اجرایی کردن بخشنامه ۴ روز پیش از ابلاغ آن، چالش برانگیز هست

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که پیشنهاد بخش خصوصی، کنسل کامل پیمان سپاری های ارزی بود، تصریح نمود: این بخشنامه جدید نیز مثل قبلی دارای ایرادات زیادی هست.

موسی پور تصریح نمود: شاید سبب این مبحث (ایرادات بخشنامه ارزی در حوزه صادرات)، عدم آشنایی با حوزه صادرات برای اشخاصی هست که درباره ارز و صادرات تصمیم گیری می کنند.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: چنین بخشنامه هایی تنها موجب ایجاد مشکل و سر انجام نابود شدن اکتساب وکارها می گردد.

انتهای پیام