به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، هادی آبیار شامگاه دوشنبه با حضور در آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مراکز فرهنگی هنری، قرار گرفت. وی بر اهمیت و نقش هنر تأکید کرد و افزود: امروزه ضمن توجه به حفظ خلاقیت و آموزش باید به اقتصاد هنر نیز توجه زیادی شود. […]

به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، هادی آبیار شامگاه دوشنبه با حضور در آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مراکز فرهنگی هنری، قرار گرفت.

وی بر اهمیت و نقش هنر تأکید کرد و افزود: امروزه ضمن توجه به حفظ خلاقیت و آموزش باید به اقتصاد هنر نیز توجه زیادی شود.

آبیار به شرایط کرونایی در کشور و نحوه استمرار فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: باید به سازگاری با کرونا و رعایت مفاد و موارد بهداشتی و رعایت فاصله هنرجویان فعالیت‌ها ادامه داده شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در ادامه اظهار کرد: آنچه در این بازدید بسیار مایه مباهات و خوشحالی است، حضور و همراهی و همکاری نیروهای جوان و پیشکسوت است که بسیار برای جامعه فرهنگی و هنری خرمشهر نوید بخش به شمار می‌رود.

آبیار عنوان کرد: امیدوار است که این نیروهای جوان، با شور جوانی و توان خلاقانه خود بتوانند با استفاده از دانش‌های نوین و به خصوص دنیای دیجیتال، گامی مهم در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بردارند.

وی در ادامه مطرح کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود و شرایط خاص کرونا، از مدیران آموزشگاه‌ها درخواست می‌شود تا با برپایی نمایشگاه‌های مجازی، آثار هنری را در معرض دید و فروش به علاقه‌مندان قرار دهند.

آبیار گفت: امید می‌رود که با نظارت‌های مستمر واحد آموزش بر فعالیت‌های آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری شهرستان خرمشهر بتوان گامی مؤثر را در راستای اجرای قوانین و مقررات و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برداشت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر خبر داد: چند کارگاه آموزشی با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شوند.

وی در خصوص این کارگاه‌ها توضیح داد: این کارگاه‌ها در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر با موضوع رویکردی بر حراجی‌ها، جشنواره‌ها و فروش آثار هنری و با اشاره به شیوه‌های توانمندسازی آثار برای عرضه درست به بازار هنر، چگونگی تعامل با گالری‌ها، خط دهی فکری هنرمندان از سوی جشنواره‌ها و حراجی‌های مختلف و… هستند که به نقش و جایگاه اقتصاد فرهنگ و هنر در روند تبدیل آثار و محصولات هنری و فرهنگی به چرخه اقتصاد می‌پردازند.

به گزارش خبرنما به نقل از مهر، مولوی مدیر آموزشگاه «قلم سرخ اروند» و قصاب زاده مدیر آموزشگاه «بهار» از هنرمندان فعال و صاحب سبک در شهرستان خرمشهر هستند که سالانه برنامه‌های متعددی را در شهرستان خرمشهر و منطقه برگزار می‌کنند.