به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، ریاست جمهوری فرانسه علاوه بر این دارای تعهد گردید که مالیات بازنشستگان را کاهش داده و مالیات اضافه ساعات کار را حذف نماید. او در عین حال اظهار کرد که از اعمال دو مرتبه مالیات بر ثروتمندان اجتناب می کند و […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، ریاست جمهوری فرانسه علاوه بر این دارای تعهد گردید که مالیات بازنشستگان را کاهش داده و مالیات اضافه ساعات کار را حذف نماید.

او در عین حال اظهار کرد که از اعمال دو مرتبه مالیات بر ثروتمندان اجتناب می کند و به جای آن با تخلف های مالیاتی برخورد خواهد نمود.

ریاست جمهوری فرانسه اعتراض های اخیر گروه نامیده شده به «جلیقه زردها» را نتیجه یک ناخرسندی ۴۰ ساله شرح کرد. در همین حال، ماکرون اهتمام کرد، هیچ خشمی هجوم به پلیس یا غارت مغازه ها را توجیه نمی کند.

نحوه برخورد نیروهای پلیس فرانسه با معترضان با نقدهای وسیع روبه رو شده هست.

««جلیقه زردها» از چهار هفته پیش و ابتدا در اعتراض به افزایش مالیات سوخت تجمعاتی را در روزهای شنبه و یکشنبه شروع نمودند اما رفته رفته خواسته های معترضان گسترش یافت و شمار زیادی از آنها خواهان استعفا امانوئل ماکرون شده اند.

ماکرون در این سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم فرانسه اظهار کرد، عصبانیت معترضان، عمیق و در زیادی مورد ها مشروع هست.

به گفته او، در سال ۲۰۱۹ دست کم دستمزدها در این کشور ماهانه ۱۰۰ یورو زیادتر خواهد گردید.

ریاست جمهوری فرانسه علاوه بر این وعده داد، برنامه افزایش مالیات بازنشستگان کم درآمد کنسل و کارفرماها موظف می گردند در انتهاء سال پاداشی معاف از مالیات به کارمندان خود بپردازند.

ماکرون که تا به امروز نسبت به این اعتراضات عکس العمل چندانی نشان نداده بود، اظهار کرد: زیادی از مردم از شرایط زندگی خود ناراضی می باشند و حس می کنند کسی صدایشان را نمی شنود.

او در این سخنرانی خطاب به مردم کشورش اظهار کرد: من قسمت خود را در مسیولیت این مشکل می پذیرم.

ریاست جمهوری فرانسه اظهار کرد، یک ناخرسندی ۴۰ ساله در کشورش جریان دارد که موجب شده خدمات دولتی در روستاها و بعضی محلات کاهش یابد و شرایط زندگی بدتر گردد.

او اظهار کرد: مردم زیادی می باشند که جایگاهشان در جامعه بدرستی شناخته نشده هست.

ماکرون پیش تر به سبب این که از مشکلات مردم بی خبر هست و از کش و قوس های مردم عادی اطلاعی ندارد، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

قبل تر وزیر دارایی فرانسه اعتراضات «جلیقه زردها» را مصیبت ای برای اقتصاد این کشورخوانده بود.

پایتخت فرانسه که روز شنبه شاهد تظاهرات ۱۰ هزار تن بود، بشدت عارضه دیده هست؛ شیشه زیادی مغازه ها شکسته، اتومبیل ها سوزانده شده و فروشگاه ها غارت شده اند.

وزیر دارایی فرانسه وضع جاری را بحرانی برای جامعه و دموکراسی خوانده هست. او در جریان بازدیدی از فروشگاه هایی که در پاریس در اعتراضات عارضه دیده اند، اظهار کرد: این مصیبت ای برای اکتساب و کارها هست. این مصیبت ای برای اقتصاد هست.

روزنامه پاریزین گزارش کرد که در پایتخت فرانسه ۵۰ ابزار نقلیه سوزانده شده و ده ها اکتساب و کار خراب کردن شده هست و بعضی هم غارت شده اند.

انتهای پیام