به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، مراجع باخبر به شبکه الجزیره اعلام کردند، خالد حمیدان، ریاست سازمان اطلاعات عربستان برای ارزیابی پرونده جمال خاشقجی، روزنامه نگار غیب گردیده سعودی روز یکشنبه وارد ترکیه گردید و با مقام های این کشور در مورد ارزیابی پرونده خاشقجی دیدار نمود. در این راستا سلمان بن عبدالعزیز، شاه […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، مراجع باخبر به شبکه الجزیره اعلام کردند، خالد حمیدان، ریاست سازمان اطلاعات عربستان برای ارزیابی پرونده جمال خاشقجی، روزنامه نگار غیب گردیده سعودی روز یکشنبه وارد ترکیه گردید و با مقام های این کشور در مورد ارزیابی پرونده خاشقجی دیدار نمود.

در این راستا سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان روز یکشنبه ارتباط تلفنی با رجب طیب اردوغان، ریاست جمهوری ترکیه ایجاد کرد و به ارزیابی پرونده خاشقجی پرداخت.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش کرد، ملک سلمان از اردوغان به سبب استقبالش از پیشنهاد سعودی مبنی بر تشکیل کارگروهی مشترک برای ارزیابی زوایای پرونده ناپدید شدن خاشقجی تشکر نمود.

ملک سلمان بر تمایل و اصرار عربستان به محافظت ارتباطات برادرانه با کشور ترکیه و تعهد ترکیه به محافظت این ارتباطات برادرانه با سعودی ها تاکید کرد و اظهار کرد: هیچ کس توان ندارد استواری و صلابت این ارتباطات را خدشده دار کند.

مراجع در ریاست جمهوری ترکیه گفتند، اردوغان با ملک سلمان مبحث افشای ابهامات ناپدید شدن خاشقجی را در میان گذاشت.

این ارتباط تلفنی ملک سلمان با اردوغان در میان افزایش فشارهای بین المللی بر عربستان انجام گرفته که خواهان سرعت روشن شدن سرنوشت خاشقجی می باشند.

وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان نیز در اطلاعیه ای مشترک از مقام های عربستان و ترکیه خواستند تحقیقات قابل اعتمادی را در این پرونده انجام دهند.

در زمینه این پرونده، ملک حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین نیز تماسی تلفنی با ملک سلمان ایجاد کرد و ملک سلمان هر گونه خبر ها و ادعاها که وجهه این کشور را هدف گرفته زیر سؤال برد و بر محافظت جان شهروندان خودش در هر جایی تاکید کرد.

انتهای پیام