ملزومات صادرات؛ دانش اولیه، دانش زبان انگلیسی، ده میلیون تومان سرمایه! به گزارش خبرنما، نیما مؤذن فعال بازرگانی تشریح کرد: ✅بهترین اقدام برای آغاز صادرات، ارتباط گیری تامین کننده های کالا متناسب با مهارت و مزیت های رقابتی کشور است که حضور در نمایشگاه ها، همایش های اتاق بازرگانی و فضاهایی که در افزایش ارتباطات […]

ملزومات صادرات؛ دانش اولیه، دانش زبان انگلیسی، ده میلیون تومان سرمایه!

به گزارش خبرنما، نیما مؤذن فعال بازرگانی تشریح کرد:

✅بهترین اقدام برای آغاز صادرات، ارتباط گیری تامین کننده های کالا متناسب با مهارت و مزیت های رقابتی کشور است که حضور در نمایشگاه ها، همایش های اتاق بازرگانی و فضاهایی که در افزایش ارتباطات موثر است.

✅ برای آغاز صادرات به آموزش اولیه تجارت، تسلط بر زبان انگلیسی و در مرحله بعدی چینی و روسی نیاز است. به این دلیل که ممکن است برای تکمیل کالای انتخاب شده، برخی کالاها از کشور چین تامین شوند و صادر شوند و چین قدرت بزرگ و شریک تجاری ایران است.

✅عراق در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب ها برای صادرات است. به این دلیل که عراق استانداردهای کمتری نسبت به کشورهای دیگر دارد، تجارت با تاجران عراقی آسان است و همچنین عراق همسایه مرزی ایران است که روابط خوبی بین دو کشور برقرار است.

✅دو استراتژی برای انتخاب کالای صادراتی وجود دارد. برخی از افراد ابتدا بازار هدف را تعیین می‌کنند و به بررسی کالای مورد نظر در آن بازار می پردازند، درحالی که برخی از افراد با توجه به توانایی تامین کالا، بازار مناسب کالای خود را انتخاب می‌کنند.

✅در هر صورت موضوع مهم سطح دسترسی فرد و همچنین میزان اطلاعات فرد است. به عنوان مثال برای فردی که در ارومیه ساکن است، میوه خشک انتخاب مناسب تری است زیرا قیمت پایین تر و قابلیت دسترسی آسان تری دارد و یا برای فردی که در جنوب ایران زندگی میکند، خرما کالای مناسبتری برای آغاز صادرات است.

✅مهم ترین نکته در موفقیت صادرات “ارتباط” است. هر چه دایره ارتباطی با کشورها، تاجران، تامین کنندگان کالا، خریداران و… بیشتر باشد، موفقیت در تجارت نیز بهتر خواهد بود و شاید بتوان گفت شبکه ارتباطی گسترده، کلید موفقیت در صادرات است.

✅برای آغاز صادرات، یک فرد جوان و با انگیزه حتی صرفا با دسترسی به اینترنت و ایجاد یک سایت به همراه داشتن دانش اولیه صادرات و زبان انگلیسی می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند که حتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان هم کافی‌است.

✅اما باید توجه داشت که نمیتوان به صادرات به عنوان شغل دوم نگاه کرد، بلکه این فعالیت به صبر، حوصله و پیگیری مستمر و تمرکز هر روزه نیازمند است.

 

 

گزارش : پدرام پایدار