«غلام محمد زارعی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: در قانون بودجه سال ۹۸ راه آهن “اقلید- یاسوج” ۲۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که پیشنهاد دولت پنج میلیارد تومان بوده و در مجلس به ۲۰ میلیارد تومان افزایش داده ایم. وی اظهار کرد: قطعه اول راه آهن “اقلید- یاسوج” به طول ۲۰ کیلومتر ۷۰ درصد […]

«غلام محمد زارعی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: در قانون بودجه سال ۹۸ راه آهن “اقلید- یاسوج” ۲۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که پیشنهاد دولت پنج میلیارد تومان بوده و در مجلس به ۲۰ میلیارد تومان افزایش داده ایم.

وی اظهار کرد: قطعه اول راه آهن “اقلید- یاسوج” به طول ۲۰ کیلومتر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس خاطرنشان کرد: عملیات زیرسازی این قطعه انجام شده اما عملیات روسازی باید همزمان با سایر قطعات انجام شود.

زارعی تصریح کرد: در تلاش هستیم که قطعه دوم نیز به مناقصه گذاشته شود و ان شاء‌الله عملیات اجرایی این قطعه نیز شروع شود.

وی ادامه داد: دنبال و پیگیر هستیم که با کمک وزارت راه و شهرسازی از طریق سرمایه گذاران این بخش، کل ۱۴۰ کیلومتر راه آهن که ۱۱ کیلومتر تونل دارد را به اجرا در آوریم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس عنوان کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های شدید اعتباری در مقایسه با سایر پروژه‌ها ریلی اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای امسال خوب و قابل توجه است اما با توجه به افزایش هزینه‌ها و سختی مسیر زمان بهره برداری راه آهن “اقلید – یاسوج” قابل پیش بینی نیست.

زارعی بیان کرد: در تلاش هستیم که با بهبود شرایط مالی کشور از طریق منابع عمومی و سرمایه گذاری در حداقل زمان افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

وی یاد آور شد: در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته بود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد که در سال‌های آینده اعتبارات بهتر و بیشتری به راه آهن “اقلید- یاسوج” اختصاص یابد تا در کمترین زمان به اتمام برسد.

انتهای پیام