به گزارش خبرنما به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی پنجشنبه‌شب در پایان سفر یکروزه خود به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از این اعتبار از منابع استانی تامین می شود و امید است با این میزان بودجه، برخی از مشکلات ضروری استان در حوزه های قضایی برطرف شود. رییس […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی پنجشنبه‌شب در پایان سفر یکروزه خود به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از این اعتبار از منابع استانی تامین می شود و امید است با این میزان بودجه، برخی از مشکلات ضروری استان در حوزه های قضایی برطرف شود.

رییس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در این سفر توفیق دیدار مردمی حاصل نشد، افزود: در سفرهای استانی و ورود به استان ها معمولا دیدارهایی با مردم داریم اما در این سفر به علت شرایط کرونا و ملاحظات بهداشتی این امر محقق نشد.

وی درباره نتایج سفر به خراسان شمالی گفت: علاوه بر اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار، پیگیری برای حل مشکلاتی که در دیدار با نمایندگان اقشار و نخبگان داشتیم هم در دستور کار است، در این نشست مواردی مطرح شد که قرار است مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه هایی در مرکز استان و یا سایر شهرستان ها در بخش مسکن هست که ۱۰ سال به طول انجامیده است، این تاخیر از این سبب ایجاد شده که دستگاه مسوول، تعهدات را انجام نداده است، در این زمینه هم قرار شد تا پیگیری لازم انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: دستگاه های اداری اعم از دولتی و یا عمومی و خصوصی، وقتی تعهدی می دهند باید به آن پایبند باشند، بویژه در ساخت مسکن باید تعهدات داده شده به مردم محقق شود.

وی با بیان اینکه برخی از مسائل و گره گشایی از کار مردم ارتباطی به تحریم ها ندارد، گفت: بعضا تحریم ها در بروز مشکل تاثیرگذار نیست و باید تدبیر در داخل باشد تا مشکل حل شود.

رییس دستگاه قضا گفت: در شرایط کنونی ۲ مساله محوری در کشور وجود دارد که باید مورد توجه مسوولان باشد، یکی وضعیت معیشت مردم و دیگری کرونا است.

رییسی تصریح کرد: با شیوع کرونا، بسیاری از کسب و کارها با مشکل روبه رو شده است و مردم دچار مشکلات شده اند، در این زمینه باید تلاش شود تا مشکلات کاسته شود.

رییس قوه قضاییه امروز با سفری یکروزه به خراسان شمالی، در نشست های شورای اداری و شورای قضایی این استان حضور پیدا کرد و مسائل قضایی این منطقه را مورد بررسی قرار داد.