سلمان کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد کودکان بهره‌مند از مهادی کودک در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶۵ مهدکودک شامل ۲۴۶ مهد شهری و ۱۱۹ روستایی، حاشیه‌ایی در استان داریم. وی ادامه داد: این مهدها تحت نظارت سازمان بهزیستی استان بوده و هم‌اکنون ۱۴ هزار و ۹۰۰ کودک ۴ تا ۶ سال […]

سلمان کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد کودکان بهره‌مند از مهادی کودک در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶۵ مهدکودک شامل ۲۴۶ مهد شهری و ۱۱۹ روستایی، حاشیه‌ایی در استان داریم.

وی ادامه داد: این مهدها تحت نظارت سازمان بهزیستی استان بوده و هم‌اکنون ۱۴ هزار و ۹۰۰ کودک ۴ تا ۶ سال از خدمات آموزشی، یک وعده غذای گرم و… استفاده می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان در ادامه گفت: در حال حاضر ۷۵۳ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش این سازمان هستند.

کریمیان بیان کرد: از این تعداد ۶۴۸ کودک امدادبگیر هستند که به دلیل نداشتن سرپرست یا بدسرپرستی مرد، خانواده‌های سببی و نسبی نگهداری می‌شوند و ماهیانه ۴۲۰ هزار تومان کمک هزینه نگهداری به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین ۱۰۵ کودک ساکن در مراکز شبانه‌روزی سازمان داریم که ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان به‌عنوان یارانه نگهداری به این مراکز پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: هم‌اکنون ۸ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست صفر تا ۱۸ سال دخترانه و پسرانه تحت نظارت بهزیستی استان هستند.

کریمیان یادآور شد: مراکز فوق در خرم‌آباد، پل‌دختر، الیگودرز، بروجرد و دورود فعال هستند.

انتهای پیام