ورزش سه: برنامه نود دوشنبه شب(۲۲ آبان) از ساعت ۲۲:۴۷ شروع گردید که گزارش‌هایی از میزبانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان قاره آسیا، بازسازی استادیوم آزادی، ارزیابی مسابقات برگزار شده در هفته دوازدهم لیگ برتر، تماشای دیدار بازگشت تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن از کرمانشاه تا سینماهای تهران و ورزشگاه آزادی، دلیل کنسل بازی هفته […]

ورزش سه: برنامه نود دوشنبه شب(۲۲ آبان) از ساعت ۲۲:۴۷ شروع گردید که گزارش‌هایی از میزبانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان قاره آسیا، بازسازی استادیوم آزادی، ارزیابی مسابقات برگزار شده در هفته دوازدهم لیگ برتر، تماشای دیدار بازگشت تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن از کرمانشاه تا سینماهای تهران و ورزشگاه آزادی، دلیل کنسل بازی هفته دوازدهم استقلال و پدیده، گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم بهرام شفیع و … ازجمله بخش‌های این برنامه بود که گزارش کامل آن را در زیر می‌خوانید:

* نظرسنجی

« ازجمله بخش‌های این برنامه بود که گزارش کامل آن را در زیر می‌خوانید:«بهترین بازیکن پرسپولیس در لیگ قهرمانان قاره آسیا؟»؛ مخاطب های برنامه نود در جواب به این سؤال می‌توانند یکی از گزینه‌های «علیرضا بیرانوند»، «سید جلال حسینی»، «شجاع خلیل‌زاده»، «بشار رسن»، «علی علیپور»، «گادوین منشا» و «احمد نوراللهی» را انتخاب و ارسال ننمایند.

گزارش نود؛ پرسپولیس- کاشیما از کرمانشاه تا آزادی

* انصاری: باید با مصدوم شدن کنار بیایم

محمد انصاری، مدافع پرسپولیس در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود با بیان اینکه موفقیت‌های پرسپولیس را به طرفداران تیم تبریک می‌گویم، در مورد مصدومیتی که گریبانگیرش شده، اظهار کرد: از تمام تماشاگران و افرادی که جویای حال من گردیدند، تشکر می‌کنم؛ خدا نکند کسی مصدوم گردد ولی در نهایت فوتبالیست هستیم و باید با این اتفاق کنار بیاییم.

او دنبال کرد: بازیکنان خیلی خوبی نظیر محسن ربیع‌خواه دچار این مصدوم شدن گردیدند ولی نگاه کردیم که بازگشت و در بازی‌های موخر به تیم کمک کرد؛ حسین ماهینی هم با این عارضه دیدگی رو به رو شده هست؛ امیدوار هستم به مدد پزشکان و دعای همه مردم زودتر به شرایط بازی برگردم.

انصاری یادآور گردید: در بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان قاره آسیا نیز مصدومیتی جزئی داشتم که دکتر کیهانی سفارش کرده بودند باید مواظب باشم ولی سر انجام تا به اینجای فصل قبل رفتم.

.. را انجام دهم و حدود یک ماه دیگر عمل خواهم کرد و متاسفانه فکر نمی‌کنم تا انتهاء فصل در ترکیب تیم باشم.

مدافع پرسپولیس در مورد خوب ترین بازیکن فصل این تیم در لیگ قهرمانان قاره آسیا ابراز کرد: واقعا همه بازیکنان خوب بودند ولی بنظرم بشار رسن به دلیل اتفاق هایی که برای او پیش آمد ولی بازگشت و به تیم کمک کرد، نمایش خوبی داشت.

انصاری افزود: اتفاق هایی که در صعود از مرحله گروهی و پس از ان دیدار برابر الجزیره و الدحیل که آقا سید آن گل را زد، نمایش داد که خدا خیلی کمک‌مان کرد؛ بازیکنان خوبی از دست دادیم که هر کدام برای تیم وزنه بودند، اما وقتی خدا بخواهد کاری را انجام دهد و رخدادی را رقم بزند، می‌افتد؛ بنظرم افرادی که از ابتدا به پرپسولیس کمک کردند، تک تک در این موفقیت تیم سهیم می باشند.

* * در جریان صحبت‌های محمد انصاری، عادل فردوسی‌پور به غیبت کارلوس کی‌روش در فینال لیگ قهرمانان قاره آسیا اشاره و عنوان نمود در روزی که جانی اینفانتینو ریاست فیفا، شیخ سلمان ریاست کنفدراسیون فوتبال قاره آسیا و … در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، سرمربی تیم ملی نیز باید در هر شرایطی خود را به تماشای دیدار پرسپولیس و کاشیما آنتلرز می‌رساند.

* سپاهان ۳ سایپا ۰

نکات بازی

کی‌روش استنلی گلزنی در ۶ بازی متوالی سپاهان.

– – صحبت‌های امیر قلعه‌نویی: در این بازی حتی موقعیت ۴۰-۳۰ درصدی به سایپا ندادیم و به جز سه گلی که زدیم، موقعیت‌های بیشتری هم می‌توانستیم خلق کنیم و به گل برسیم؛ با این وجود سایپا تیم و مربی بزرگی دارد.

* تراکتورسازی ۴ ذوب‌آهن ۱

نکات بازی

بیستمین گل محسن مسلمان برای ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر.
لی اروین، چهارمین بازیکن تراکتورسازی در تاریخ لیگ برتر موفق به هت‌تریک شده هست.
ذوب‌آهن برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر در یک نیمه چهار گل خورد.
تراکتورسازی در پنج مسابقه اخیرش چهار برتری داشته و ۱۵ گل زده هست.
تراکتورسازی خوب ترین تیم بازی‌های خانگی لیگ هجدهم.

– کنفرانس مربیان

– – محمد تقوی: بین دو نیمه به بازیکنان اظهار کردم باخت یک بر صفر را فراموش کنید؛ خرسند هستم که مسعود(شجاعی) هم این مبحث را در نیمه دوم برای بازیکنان جا انداخت.

* آنچه در برنامه نود امشب(۹۷/۸/۲۱) می‌بینید:



*

*

* * آیتمی به اردوی شب قبل و روز بازی فینال لیگ قهرمانان قاره آسیا در اردوی پرسپولیس، لحظه های حساس جدال شاگردان برانکو مقابل کاشیما آنتلرز، افسوس سرخ پوشان بعد از انتهاء مسابقه و جشن قهرمانی نماینده ژاپن در این رقابت‌ها اختصاص یافته بود.

* زیکو: با اهمیت رسیدن به جام بود

زیکو، اسطوره فوتبال برزیل و مدیر فنی کاشیما آنتلرز بعد از انتهاء مسابقه فینال قاره آسیا برابر پرسپولیس اظهار کرد: بازی خیلی دشواری بود و تیم انتظار چنین شرایطی را داشت.

او دنبال کرد: جو خوبی از سوی تماشاگران پرسپولیس ایجاد شده بود، اما کاشیما هم سخت کوشش کرد و دو گل در کاشیما به این تیم زد؛ مسئله‌ای که امروز اهمیت داشت، رسیدن به جام بود.

**پس از دیدار پرسپولیس برابر کاشیما آنتلرز، گفت‌وگوهایی با امید عالیشاه، سید جلال حسینی، علیرضا بیرانوند و … انجام گرفته بود و برانکو ایوانکوویچ نیز در نشست خبری بعد از این بازی عنوان نمود: «خیلی به بازیکنانم افتخار می‌کنم که قهرمانان من می باشند؛ طرفداران ما دوباره نشان دادند که در دنیا خوب ترین می باشند و بابت این پشتیبانی و تشویق بزرگ از آنان تشکر می‌کنم؛

انجام گرفته بود و برانکو ایوانکوویچ نیز در نشست خبری بعد از این بازی عنوان نمود: «خیلی به بازیکنانم افتخار می‌کنم که قهرمانان من می باشند؛ طرفداران ما دوباره نشان دادند که در دنیا خوب ترین می باشند و بابت این پشتیبانی و تشویق بزرگ از آنان تشکر می‌کنم؛متاسفانه به هر حال تجربه متوسط به پایینی در مسابقاتی در این سطح داریم؛ همین الان بعضی بازیکنان جوان ما در لیگ قهرمانان قاره آسیا تجربه بازی بیشتری از دیدارهای لیگ برتر دارند.»

* »* فردوسی‌پور به تصمیمی که سازمان لیگ برای برپایی دیدار به تعویق افتاده پرسپولیس برابر پیکان در روز دوشنبه هفته آینده گرفته و علاوه بر این کم بودن بازیکن در سرخ پوشان اشاره نمود و اظهار کرد: «فکر می‌کنم خود برانکو که الان در کرواسی هست، باید اندک اندک آماده گردد و به زمین برود.»

* »* بمناسبت سالگرد اتفاق تلخ زمین لرزه کرمانشاه که با جان باختن زیادی از هموطنان همراه بود، کلیپی از مشکلات باقی مانده مردم این استان، خانه‌هایی که هنوز ساخته نشده، زندگی در شرایط سخت، علاقه نوجوانان کرمانشاه به فوتبال بازی کردن، تماشای فینال لیگ قهرمانان قاره آسیا و طرفداران پرسپولیسی، پخش گردید.

* * در یکی از بخش‌های این برنامه به اتفاق هایی که پرسپولیس از لیگ دیدار نیمه پایانی فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان قاره آسیا با شکست برابر الهلال عربستان تا فینال سال کنونی برابر کاشیما آنتلرز ژاپن گریبانگیرش شده بود که البته نریشن‌خوانی عجیب و البته جالبی هم نداشت، اشاره گردید.

* * آیتمی به بازسازی و تعمیرات ورزشگاه آزادی پیش از دیدار بازگشت فینال لیگ قهرمانان قاره آسیا بین پرسپولیس و کاشیما آنتلرز که باعث تحولات زیادی در این استادیوم شده بود، اختصاص داشت.

* * فردوسی‌پور اعلام نمود برنامه نود هفته آینده، بیست و هشتم آبان ماه ماه به دلیل برپایی دیدار تیم‌های ملی آلمان و هلند در لیگ ملت‌های اروپا، تنها یک ساعت و از ساعت ۲۲:۱۵ الی ۲۳:۱۵ پخش خواهد گردید که در آن به اردوی تیم ملی و دیدارهای تدارکاتی شاگردان کی‌روش می‌پردازد.

* * سه گلی که لی اروین در دیدار موخر تراکتورسازی مقابل ذوب‌آهن در تنها ۷ دقیقه به ثمر رساند، باعث شد تا برنامه نود هت‌تریک‌های فوری در تاریخ لیگ برتر را پخش کند؛ یعقوب کریمی(نفت تهران- صنعت نفت آبادان در ۹ دقیقه)، ایمون زاید(پرسپولیس- استقلال در ۱۰ دقیقه)، آرش برهانی(استقلال- پیکان در ۹ دقیقه) و رضا عنایتی(ابومسلم- استقلال رشت در ۱۰ دقیقه).

* پارس جنوبی جم ۳ پیکان ۰

نکات بازی

رحمان احمدی صدمین کلین‌شیت خود در تاریخ لیگ برتر را ثبت کرد.

پارس جنوبی جم تنها تیمی که در لیگ برتر در ۱۵ دقیقه انتهایی گلی نزده بود ولی این بار ۲ گل زد.

– کنفرانس مربیان

مجید جلالی: خودم را زیادتر از بازیکنان در این باخت سهیم و مقصر می‌دانم؛ متاسفانه امروز هر خطایی که بازیکنان کردند، منتج به گل گردید؛ بعضی وقت ها فوتبال همین گونه تلخ می‌شود.

مهدی تارتار: باید تشکر ویژه‌ای از طرفداران دارا باشم که به ما کمک کردند و انگار یک یار زیادتر از پیکان داشتیم که نتیجه اینطور رخ داد؛ هیچ موقعیتی به پیکان ندادیم، خوب تر بازی کردیم و استحقاق گرفتن سه امتیاز را داشتیم.

* نساجی مازندران ۲ استقلال خوزستان ۰

نکات بازی

استقلال خوزستان، پنج بازی، یک امتیاز و یک گل زده.

– کنفرانس مربیان

جواد نکونام: نیمه اول بازی تماما در اختیار ما بود که یکی، دو موقعیت ۱۰۰ درصد نزدیم؛ در ۱۰ نفره هم دو مجال گلزنی از دست دادیم که نمایش داد تیم برتر میدان بودیم؛ در این فصل پنج بازی از استقلال خوزستان نگاه کردم که تنها در دو مسابقه ۳۰ دقیقه بازی کردند و بقیه آنان را خوابیده بودند؛ بی‌احترامی کردن و گفت وگو در مورد یکدیگر راحت هست؛ خدا را سپاس سال کنونی تیم دارد(داریوش یزدی) و می‌تواند حرف بزند.

* کارشناسی داوری با محمد فنایی

– سپاهان و سایپا

– پارس جنوبی و پیکان

– نساجی و استقلال خوزستان

برخورد آبشک با مهاجم استقلال خوزستان بدرستی پنالتی اعلام نشد.

* * گزارشی از کارکرد لژیونرهای فوتبال ایران در یک هفته گذشته پخش گردید.

* * تماشای فینال لیگ قهرمانان قاره آسیا در سینماها، پارک‌ها، خیابان‌ها و … از سوی طرفداران پرسپولیس آیتم دیگری از برنامه نود بود.

* فولاد ۰ سپیدرود ۱

نکات بازی

اولین برد سپیدرود در تاریخ لیگ برتر.
سپیدرود برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر به دو برد متوالی رسید.
فولاد خوزستان در هشت بازی موخر برد نداشته هست.
فولاد چهار بازی و بدون گل زده.

– کنفرانس مربیان

علیرضا امامی‌فر: بازی دشواری داشتیم و فولاد بسیار قدرتمندانه حاضر گردید؛ در مرحله دفاعی موفق بودیم و توانستیم از گلی که زدیم، حفظ نماییم و به برتری برسیم.

ایلی استان: اهتمام کردیم به بازی برگردیم ولی گل نزدیم و گل هم خوردیم؛ وقتی ۱۰ نفره شدیم، اهتمام ما بازگرداندن نتیجه بود که شانس‌های زیادی خلق کردیم ولی موفق به گلزنی نشدیم؛ وقتی هم گل نزنید، گل می‌خورید.

*

* باشگاه پدیده: استقلال شاهرگ حیاتی وزارت ورزش هست

مجتبی سرآسیایی، قائم مقام باشگاه پدیده در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درمورد کنسل بازی هفته دوازدهم این تیم برابر استقلال تهران اظهار کرد: این اتفاق واقعا برای فوتبال ما و لیگ ایران ناخوشایند و مخرب بود؛ رُک و راست باید بگویم که مشی مشکوک و مخرب در این قضیه مشهود بود.

سرآسیایی با تاکید بر اینکه فکر می‌کنم کنسل بازی ما و استقلال خارج از بحث سازمان لیگ و فدراسیون فوتبا رخ داد، اظهار کرد: مجموعه باشگاه پدیده معتقد هست از مجموعه وزارت ورزش این فشار را وارد کردند تا بازی کنسل گردد؛ در نهایت تیم استقلال، زیر مجموعه وزارت ورزش هست و در نهایت شاهرگ حیاتی آن به این وزارت وصل هست.

قائم مقام باشگاه پدیده یادآور گردید: فکر می‌کنم از طرف باشگاه استقلال این اتفاق ناخوشایند پیگیری گردید؛ با این وجود ما یک هفته درگیر این مساله بودیم و نامه‌نگاری گردید ولی ما نپذیرفتیم که بازی با استقلال عقب بیافتد.

او عنوان نمود: اصلا این مباحثی که مطرح گردید، خوب نبود؛ بحث نیروی انتظامی را مطرح نمودند ولی یک ماه قبل تاریخ فینال قاره آسیا و بازی ما و استقلال مشخص شده بود؛ به شکلی دقیق روز آخر پیش از تعطیلات هفته گذشته که ساعات کاری به انتهاء می‌رسید، خبر کنسل مسابقه را اظهار کردند.

سرآسیایی با اشاره به دوران طولانی مدتی که پدیده مسابقه‌ای نداشته، اظهار کرد: از بازی قبلی که داشتیم، ۲۲ روز بدون مسابقه هستیم؛ اکنون می‌خواهند طوری عمل کنند که ما بیشتر از این متضرر نشویم.

* فتاحی: شاید از وزارت ورزش فشار آوردند!

سعید فتاحی، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: طبق قانون هر باشگاهی باید در اوائل فصل دو استادیوم را برای میزبانی معین نماید که استقلال دو ورزشگاه آزادی و تختی را اعلام نمود ولی با توجه به صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان قاره آسیا، نمی‌شد تا ۴۸ پارسال در ورزشگاه آزادی مسابقه‌ای دارا باشیم.

او دنبال کرد: استادیوم تختی میزبان بازی استقلال و پدیده اعلام گردید و حتی ساعت را عقب‌تر آوردیم تا تردد تماشاگران نیز راحت‌تر گردد، اما باشگاه استقلال اعلام نمود چمن ورزشگاه تختی نامناسب هست و درخواست تعویق بازی را داشت؛ نیروی انتظامی هم به ما نامه زد که باید روز پیش از دیدار با پرسپولیس، در ورزشگاه آزادی مستقر گردند و نمی‌توانند در بازی استقلال و پدیده حضور دارا باشند.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: اگر ورزشگاه دوم استقلال شهرقدس بود، به دلیل تفاوت یگان انتظامی این استادیوم با ورزشگاه تختی، بازی استقلال و پدیده برگزار می‌شد؛ اما قطعا اگر نامه نیروی انتظامی را نداشتیم، بازی را کنسل نمی‌کردیم.

او تاکید کرد: به باشگاه پدیده قول دادیم که این مسابقه در زمانی برگزار می‌شود که این تیم موفق انجام آن در تاریخ اعلام گردیده، باشد.

فتاحی درمورد ورود وزارت ورزش به تعویق دیدار استقلال و پدیده اظهار کرد: شاید از وزارت ورزش هم به ما فشار آوردند ولی اگر نامه نیروی انتظامی به سازمان لیگ هم نبود، این مسابقه قطعا برگزار می‌شد.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد دادن کاپ قهرمانی سوپرجام فصل ۹۷-۹۶ به پرسپولیس در دیدار خانگی آینده این تیم اظهار کرد: باید هماهنگی‌های لازم انجام گیرد ولی قرار نیست جشنی برگزار گردد؛ جام را همان گونه که پیشتر اظهار کردیم به پرسپولیس می‌دهیم؛

مراحل قانونی طی شده و کمیته‌های انضباطی و استیناف رای دادند ولی این کار مانع از اجرای رای نمی‌شود؛ پرسپولیس قهرمان سوپرجام هست ولی در ورزشگاه آزادی جام داده نمی‌شود؛ بنده هم اصلا نگفتیم جام را در یک مسابقه به پرسپولیس می‌دهیم.

او در مورد برپایی بازی پرسپولیس و پیکان در روز دوشنبه هفته آینده اظهار کرد: پرسپولیسی‌ها درخواست دادند که بازی با پیکان در هفته نهم لیگ برتر به دلیل اینکه پیش از دیدار آسیایی مقابل السد بود، به زمان دیگری موکول گردد که ما آن زمان اظهار کردیم به آقای برانکو اطلاع دهید در حالتی که پرسپولیس به فینال قاره آسیا برود، دیدار با پیکان در این تاریخ(بیست و هشتم آبان ماه ماه) برگزار می‌شود چراکه زمان دیگری نداریم.

فتاحی عنوان نمود: بحثی نیست که پرسپولیس با زمان بازی با پیکان موافقت نماید چون در گذشته این مبحث اعلام گردیده هست.

او یادآور گردید: ما می‌خواستیم عدالت برقرار گردد و تمام رقبای تا نیم فصل بازی کنند؛ به همین دلیل از آقای تاج خواستیم تا یک هفته از اردوی تیم ملی کمتر گردد تا دیدارهای به تعویق افتاده لیگ برگزار گردد.

* نفت مسجدسلیمان ۱ صنعت نفت آبادان ۱

نکات بازی

نفت مسجدسلیمان بدون برد در بازی‌های خانگی.
صنعت نفت با ۹ تساوی، رکورددار لیگ هجدهم.

– کنفرانس مربیان

علیرضا مرزبان: کنترل بازی در دستمان بود و خطراتی روی دروازه رقیب ایجاد کردیم؛ متاسفانه نظیر همیشه با وجود بازی خوب، نمی‌توانیم گل بزنیم.

سرجیو: تیم ما بازی خوبی انجام داد و باید گل می‌زدیم؛ درست هست یک امتیاز در بازی‌های خارج از خانه خوب هست ولی باید به سه امتیاز می‌رسیدیم.

* کارشناسی داوری

– فولاد و سپیدرود

– نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان

شریفی، داور بازی در اخراج کردن مدافع صنعت نفت آبادان تصمیم درستی داشت.

* * گزارشی از مسابقات هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران پخش گردید.

* نتیجه نظرسنجی

بیشتر از یک میلیون و ۴۱۵ هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت نمودند که حدود ۴۰ درصد باور داشتند علیرضا بیرانوند خوب ترین بازیکن پرسپولیس در لیگ قهرمانان قاره آسیا بوده هست.

برنامه نود این هفته ساعت ۰۱:۵۲ بامداد روز سه‌شنبه، بیست و دوم آبان ماه ماه به اتمام رسید.