دکتر علیرضا ذاکری در اظهار کرد و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح کارهای دانشگاه علم و صنعت در زمینه عمل به نامه وزیر علوم در مورد کاهش هزینه های دانشگاه و پشتیبانی از تولید داخل پرداخت و اضافه کرد: در حوزه فعالیت های عمرانی طبق برنامه ریزی های انجام شده […]

دکتر علیرضا ذاکری در اظهار کرد و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح کارهای دانشگاه علم و صنعت در زمینه عمل به نامه وزیر علوم در مورد کاهش هزینه های دانشگاه و پشتیبانی از تولید داخل پرداخت و اضافه کرد: در حوزه فعالیت های عمرانی طبق برنامه ریزی های انجام شده ساختمان شماره دو دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت در فاز پایانی ساخت قرار دارد و این پروژه طی یک ماه آینده بازنمایی خواهد گردید.

وی در ادامه تصریح نمود: یکی دیگر از طرح های عمرانی این دانشگاه که به زودی به بهره برداری خواهد رسید ساختمان کتابخانه مرکزی و مرکز سندهای دانشگاه علمی و صنعت هست که امید داریم این پروژه طی ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد.

ریاست دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر این که هیچ طرح عمرانی تازه ای برای سال جدید در دانشگاه تشریح نشده هست، افزود: یکی از برنامه های ما در حوزه طرح های عمرانی ساخت یک مجتمع خوابگاهی بود که متاسفانه این مجتمع به دلیل تنگنا های بودجه و مشکل تامین ارزش اجرایی نخواهد گردید. در نتیجه ما برای سال جاری در دانشگاه علم و صنعت، برنامه عمرانی تازه ای نخواهیم داشت.

دکتر ذاکری در مورد وضع سفرهای بیگانه دانشگاه علم و صنعت با توجه به وضع فعلی و تنگنا های ارزی نیز اظهار کرد: بحث سفرهای اعضای هیات علمی دو صورت سفرهای کوتاه مدت مثل شرکت در کنفرانس ها، سمینار ها و یا بلند مدت مثل اعزام مجال های رابطه ای و ارتباطات با دانشگاه های بیگانه در زمینه توسعه و گسترش تعاملات بین المللی صورت می گیرد که اغلب این سفرها بار مالی سنگینی برای دولت ندارند و در قالب تفاهم نامه های متقابل با دانشگاه های مقصد انجام می گردد.  چون که این نوع سفرها برای توسعه ارتباطات بین المللی و تقویت ارتباطات علمی بسیار با اهمیت هست.

وی تاکید کرد: در زمینه کاهش هزینه ها کوشش داریم قسمتی از سفرهای علمی دانشگاه علم و صنعت که به منظور ایجاد تفاهم های جدید و یا پیگیری تفاهم نامه های قبلی صورت می گیرد، در داخل کشور صورت پذیرد و ما به عنوان میزبان از حضور دانشگاه های دیگر میزبانی کنیم.

ریاست دانشگاه علم و صنعت در مورد تاثیر تنگنا های ارزی و تبادلات علمی دانشگاه ها نیز اظهار کرد: طبعا افزایش قیمت ارز قسمتی از تعاملات علمی دانشگاه ها را تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد به به صورتی که ما در تامین ریالی و ارز با مشکل رو به رو خواهیم گردید.

دکتر ذاکری در مورد میزان اراده دولت برای برطرف تنگنا های ارزی نیز اظهار کرد: در این زمینه ما جلسه ای را با معاون اول ریاست جمهور برگزار کردیم و در آن نشست موضوعات و مشکلات پیش رو مطرح گردید و دولت خود مشارکت در این زمینه را داده هست ضمن این که روسای ۱۳ دانشگاه برتر کشور نامه ای را به دولت برای برطرف تنگنا های ارزی ارسال کردند.

ریاست دانشگاه علم و صنعت با بیان این که بعضی از فعالیت های این دانشگاه در عرصه ی خدماتی ور فاهی و دانشجویی برون سپاری شده هست اظهار کرد: ما در پی این هستیم به جای مدیریت قسمتی از فعالیت های این دانشگاه و متحمل شدن هزینه های سنگین برای جذب نیروی انسانی قسمتی از این خدمات من جمله مجتمع های رفاهی، سلف آزاد و غیره در حوزه های دانشجویی و اساتید برون سپاری می گردد و امیدوار هستیم نتیجه های آن را پس از عملیاتی شدن گزارش به اطلاع عموم برسانیم.

دکتر ذاکری علاوه بر این در مورد نقش دانشگاه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی نیز اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت به عنوان یک دانشگاه صنعتی توان دارد در حل مشکلات صنعت های متفاوت نقش ایفا کند البته در طول چند سال گذشته کارهای موثری صورت گرفته و همکاران هیات علمی ما در صنعت های متفاوت حاضر هستند و فعالیت های مختلفی نیز در عرصه های صنعت، مثل شناسایی مشکلات، صنعت های و عرضه راهکار برای بهبود بهره برداری و بالا بردن کیفیت محصول و بهبود روال محصول در کنار ایجاد نوآوری ها در صنعت های انجام داده هست.

ریاست دانشگاه علم و صنعت در انتهاء با اشاره به حضور بیشتر از ۱۰۰ دانشگاه بیگانه در این دانشگاه اظهار کرد: توجه داریم با برطرف بعضی از تنگنا ها آمار ورود دانشجوهای خارج از کشور به این دانشگاه افزایش یابد.

انتهای پیام