خبرگزاری فارس: کاخ سفید در اطلاعیه ای که به اسم دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا در مورد دستاوردهای دوران ریاست جمهوری وی در دوسال موخر منتشر شده است بر مشارکت جمعی، ضمانت امنیت ایالات متحده و قدرت این کشور تاکید کرده است. در قسمتی از این اطلاعیه آمده است؛ خلافت دولت داعش شکست خورده است […]

خبرگزاری فارس: کاخ سفید در اطلاعیه ای که به اسم دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا در مورد دستاوردهای دوران ریاست جمهوری وی در دوسال موخر منتشر شده است بر مشارکت جمعی، ضمانت امنیت ایالات متحده و قدرت این کشور تاکید کرده است.

در قسمتی از این اطلاعیه آمده است؛ خلافت دولت داعش شکست خورده است و در همین راستا ترامپ اعلام نموده است که در حال خارج شدن نظامیان آمریکا از سوریه و برگرداندن آنان به خانه است.

در ادامه این اطلاعیه در بخش ذی ربط به ایران آمده است، برای مبارزه با فعالیتهای مخرب ایران و خارج شدن از توافق ترسناک و یک طرفه هسته‌ای، ترامپ یک استراتژی جدید تدوین کرده است.

کاخ سفید میگوید، ترامپ طی این دو سال کارهای سفت و دشواری برای مبارزه با فعالیتهای مخرب روسیه من جمله کوشش مسکو برای تضعیف انتخابات در روسیه انجام داده است.

مخالفان ترامپ علاوه بر این او را به وادادگی در برابر روسیه و ولادیمیر پوتین ریاست جمهوری این کشور متهم نموده اند.

کاخ سفید در ادامه تاکید کرده است که برای مبارزه با فعلیتهای بی ثبات ساز روسیه، واشنگتن بیشتر از ۲۰۰ فرد و نهاد روسی را تحت تحریم قرار داده است.

کاخ سفید در بخش دیگری از این اطلاعیه به آزادی شهروندان آمریکایی در خارج از مرزها من جمله «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی در ترکیه و «جاش هالت» در ونزوئلا توسط دولت ترامپ اشاره کرده است.