«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «پیامک‌های تبلیغاتی» گفت: دونوع پیامک تبلیغاتی مزاحم داریم. برخی از آنها با شماره موبایل ارسال می‌گردد مانند ۰۹۹۰ یا ۰۹۰۳ که به ۱۹۵ گزارش کرده‌ایم. روزانه وزارت ارتباطات این شماره‌ها را شناسایی می‌کند و می‌بندد. هفته گذشته ۱۲۰۰شماره مسدود […]

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «پیامک‌های تبلیغاتی» گفت: دونوع پیامک تبلیغاتی مزاحم داریم. برخی از آنها با شماره موبایل ارسال می‌گردد مانند ۰۹۹۰ یا ۰۹۰۳ که به ۱۹۵ گزارش کرده‌ایم. روزانه وزارت ارتباطات این شماره‌ها را شناسایی می‌کند و می‌بندد. هفته گذشته ۱۲۰۰شماره مسدود شد. همچنین می‌توان با گرفتن سرشماره #۸۰۰* مانع از ارسال این پیامک‌ها شد.

او در ادامه گفت: حجم پیام‌های تبلیغاتی خیلی کم شده است. درست است هنوز صفر نشده ولی به شدت کاهش یافته است. تا زمانی که انگیزه ای برای ارسال پیامک وجود داشته باشد و یک‌سری کسب و کارهای غیر مشروع یا مشروع که کانال مناسب برای تبلیغ ندارند و مجبور هستند به این شیوه‌ها اقدام کنند، ارسال این پیامک‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

جهرمی بیان کرد: امروز سوپر برندها از طریق تلویزیون و یا بیلبورد تبلیغ می‌شوند اما کسی که پیتزا فروشی می‌زند چگونه می‌تواند تبلیغ کند؟ خب شیوه‌ای ندارد و مجبور است برود سراغ همین ارسال پیامک.

وزیر ارتباطات گفت: پیام‌های تبلیغاتی زمانی متوقف می‌شود که شیوه‌های قانونی تبلیغات برای کسب و کارهای خورد فراهم شود. این حق الناس و مزاحمت برای مردم است. همه تلاش‌مان خود را کرده‌ایم که حجم این پیامک‌ها را کم کنیم انصافا هم نسبت به گذشته به شدت کم شده است اما همچنان هست.