به گزارش خبرنما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی عصر جمعه در جریان بازدید استاندار کرمان از ارگ قدیم بم در جمع رسانه‌ها افزود: اقدامات خوبی از راه تخصیص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، برای بهسازی کوچه‌های خاکی بم در نظر گرفته شد. وی اظهار داشت: تقریبا ۱۰۰ درصد کوچه های ما به علت تردد […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی عصر جمعه در جریان بازدید استاندار کرمان از ارگ قدیم بم در جمع رسانه‌ها افزود: اقدامات خوبی از راه تخصیص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، برای بهسازی کوچه‌های خاکی بم در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: تقریبا ۱۰۰ درصد کوچه های ما به علت تردد وسایل نقلیه سنگین از بین رفته بود که اقدامات اخیرا در این حوزه آغاز شده است.

نماینده شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آب آشامیدنی سالم در حال انتقال به شهرستان بم و سه شهرستان فهرج، نرماشیر و ریگان است و در بخش سایر امکانات، برق ساختمان های اداری تامین شده و مدارسی در برخی نقاط جود داشت که تامین برق آنان نیز در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی بسیاری از مشکلات پس از زلزله جبران شده اما در بخش اشتغال و تورم  را دنبال میکنیم که این چالش ها به سرعت رفع شود.

حجت الاسلام غضنفرآبادی تاکید کرد: تمامی مسئولان و استاندار کرمان پیگیر رفع مشکلات شهرستان‌های شرقی کرمان هستند. 

وی با اشاره به بازسازی بم اضافه کرد: تسهیلاتی در گذشته برای ساختمان های نیمه تمام بم در نظر گرفته شد اما بسیاری از این منازل همچنان نیمه تمام مانده و باب پرداخت تسهیلات زلزله نیز بسته شده است لذا افراد خود تسهیلاتی به جز اعتبارات زلزله دریافت کنند و ساختمان‌های نیمه تمام را با اتمام برسانند.

امروز پنجم دی ماه ۹۹ سیزدهمین سالروز زلزله جانگداز بم بود و استاندار کرمان با همراهی سایر مسئولان جهت شرکت در مراسم سالگرد این واقعه غم انگیز به این شهرستان سفر کردند.