اکبر منصوری نسب در نشست با جهادگران دانشگاهی بوشهر عنوان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی استان بوشهر توانسته کاری که باید در طی بیست سال در استان انجام میشد در مدتی حدود دو سال به انجام برساند و این مایه افتخار استان بوشهر است‌. وی با بیان اینکه فعالیت این نهاد در استان برای من لذت […]

اکبر منصوری نسب در نشست با جهادگران دانشگاهی بوشهر عنوان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی استان بوشهر توانسته کاری که باید در طی بیست سال در استان انجام میشد در مدتی حدود دو سال به انجام برساند و این مایه افتخار استان بوشهر است‌.

وی با بیان اینکه فعالیت این نهاد در استان برای من لذت بخش و شوق آفرین است، افزود: ظرفیت هایی که جهاد دانشگاهی در استان برای شهروندان و جامعه بوشهر فراهم کرده است باید به اطلاع مردم و مسئولان رسانده شود. 

این مسئول بیان کرد: انصافا جهاددانشگاهی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به نیکی در راستای مسئولیت های اجتماعی خود عمل کرده است‌. 

منصوری نسب با اشاره به پیشینه و نوع فعالیت دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: این دانشگاه از سال ۹۰ که به وزارت علوم متصل شد و با توجه به عقبه آن که از دارالفنون آغاز شده بود در بحث اشتغال کشور و تربیت نیروهای ماهر و مجرب نقش ویژه، موثر و تعیین کننده ای داشته است.  

وی تاکید کرد: تکنسین های ما پس از دو سال و یادگیری بیش از ۷۰ درصد مهارت ها و ۳۰ درصد مطالب تئوری وارد صنعت شده و علاوه بر صنعت کسب و کارهایی که می تواند زمینه اشتغال سایر افراد را فراهم کند نیز در جامعه ایجاد می کنند. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر عنوان کرد: بنا بر اظهارات مسئولین کشوری وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای نسبت به همه دانشگاه های دیگر وضعیت مطلوب تری است و بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه ورود به صنعت و کارافرینی داشته اند.  

اکبر منصوری نسب تصریح کرد: اعتقاد ما این است که باید بستر کارآفرینی در کشور توسط فارغ التحصیلان دانشگاه ها فراهم شود.

این مسئول دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای دومین دانشگاه استان از لحاظ جمعیت دانشجویی و از لحاظ وضعیت اشتغال نیز اولین دانشگاه استان است‌.  

وی یادآور شد: دولت توجه خاصی بر به روزرسانی کارگاه های دانشگاه های فنی و حرفه ای دارد که در این راستا برخی از کارگاه ها و تجهیزات کارگاهی مانند مکانیک خودرو را در استان تا ۱۰۰ درصد به روزرسانی کرده ایم و این اقدامات در راستای وارد کردن نیروی مجرب ماهر و حرفه‌ای به جامعه انجام شده است‌. 

منصوری نسب تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به دلیل حساسیتی که به وجود صنایع در جنوب استان داشت مجوز تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای در کنگان را اخذ کرده که امیدواریم بهمن ماه امسال شروع به پذیرش دانشجو نماید. این ظرفیت می تواند همگرایی زیادی را بین دانشگاه فنی حرفه ای و جهاددانشگاهی در تحقق آموزش های فنی با تمرکز بر صنایع ایجاد کند. در این حوزه باید نگاه ما بر تربیت تکنسین های مجرب با صلاحیت های حرفه ای باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به ضرورت افزودن رشته های جدید دانشگاهی گفت: در برنامه داریم که سال آینده حداقل ۲ رشته دریایی به دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کنیم که تمهیدات اولیه آن در حال انجام است‌. چون اعتقاد ما این است که در استان بوشهر علاوه بر نفت و گاز و کشاورزی، دریا نیز می تواند به اقتصاد پویا و پایدار کمک کند اما متاسفانه در استان از آن غافل مانده ایم. 

وی اظهار کرد: امیدواریم جهاد دانشگاهی نیز با ظرفیت های بالایی که دارد بتواند در اقتصاد کرانه ای نقش به سزایی داشته باشد. 

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، اکبر منصوری نسب افزود: اعضای هیئت علمی و واحد پژوهش جهاد دانشگاهی می توانند پژوهش های مهارت محور با نگاه چالش های منطقه ای و استانی و ملی برای مثال در بحث پنل های خورشیدی با همگرایی و همکاری دو مرکز اقدامات مهمی انجام دهند. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر عنوان کرد: همچنین در بحث کارهای فرهنگی نیاز به فعالیت بیشتر و موثرتری وجود دارد. در آینده نزدیک نشست فرهنگی در دانشگاه و برای دانشجویان خواهیم داشت تا آشنایی و ارتباط ییشتری با جهاد دانشگاهی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: امروزه در استان نیاز به فضای نشاط و امید در دانشگاه ها وجود دارد زیرا دوران دانشجویی سن امید و نشاط است و ما بایست در راستای مسئولیت های اجتماعی که همه دانشگاه ها به گردن دارند عمل کنیم‌ و ایجاد کسب و کارهای جدید و کمک به اشتغال اصلی ترین هدف و چشم انداز دانشگاه ها باشد. 

این مسئول دانشگاهی بیان کرد: گله ای که وجود دارد اینکه هنوز تعامل موردانتظار میان دانشگاه های استان ایجاد نشده است چرا که هر دانشگاهی ظرفیت های خاص خود را دارد و دانشگاه ها می توانتد با هم افزایی در راستای اهداف و وظایف خود همدیگر را یاری کنند.  

منصوری نسب عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه گردش نخبگان و با توجه به ظرفیت جوانگرایی و نخبه پروری که دارد می تواند در استان نقش آفرینی کند. 

وی با تاکید بر تحقق آموزش های فناورانه و نو با همکاری دانشگاه ها گفت: با توجه به استقرار نیروگاه اتمی بوشهر، پارس جنوبی، منطقه ویژه و غیره… می توان دانشجوها را با نگاه صنعتی آماده و به این مراکز معرفی کرد. همچنین با توجه به نعمت های خدادادی و ظرفیت هایی که در استان وجود دارد باید برای اشتغال استان برنامه پنج ساله ای طراحی و اجرا شود. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر تصریح کرد: نیاز است که زمینه های حضور جهاد دانشگاهی و دانشگاه فنی و حرفه ای در صنایع نفت و گاز را فراهم کنند، زیرا با توجه به عملکرد و ظرفیت هایی که جهاد دانشگاهی بوشهر داشته توانسته در مدت دو سال یک راه ۲۰ ساله را بپیماید. 

انتهای پیام