به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از گاردین، پس از آنکه ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا به دستاویز پشتیبانی از فرآورده ها آمریکایی و تولید داخلی این کشور، فرمان قانون تعرفه واردات کالاهای بیگانه اعم از فرآورده ها چینی را داد، اکنون زیادی از کارشناسان و تحلیلگران بازار تکنولوژی اعتقاد دارند که […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از گاردین، پس از آنکه ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا به دستاویز پشتیبانی از فرآورده ها آمریکایی و تولید داخلی این کشور، فرمان قانون تعرفه واردات کالاهای بیگانه اعم از فرآورده ها چینی را داد، اکنون زیادی از کارشناسان و تحلیلگران بازار تکنولوژی اعتقاد دارند که این امر توان دارد تاثیرات منفی و مخرب زیادی برروی فرآورده ها آمریکایی بگذارد که تاحالا در خاک کشور چین تولید می گردیدند.

زیادی از شرکت های بزرگ آمریکایی به منظور کاهش هزینه های پایانی و افزایش سودآوری، کارخانه های خود را به شهرهای متفاوت چین جابه جا کرده بودند و میلیون ها کالای تولیدی خود را در این کشور  به تولید و فروش می رساندند.

با توجه به آنکه زیادی از شرکت ها و غول های تکنولوژی آمریکایی در چین کارخانه دارند و یا با زیادی از شرکت های چینی برای تولید و تامین قطعات مورد نیازشان قرارداد مشارکت دارند، در نتیجه افزایش تعرفه وارداتی که سران این دو کشور برای همدیگر وضعیت کرده اند، توان دارد تبعات منفی و مخربی را برای اقتصاد آمریکا و چین بهمراه داشته باشد.

اکنون شرکت آمریکایی اپل برای چندمین بار متوالی به دولت آمریکا و قانون گذاران این کشور به صورت جدی اخطار داده است که نرخ پایانی و تمام شده فرآورده ها این کمپانی مثل تلفن همراه های آیفون، تبلت های آی پد، ساعت هوشمند اپل واچ و آی پاد بشدت افزایش پیدا خواهد کرد.

این تعرفه های وارداتی از چین که با افزایش ۲۵ درصدی رو به رو شده است، بی شک برروی میزان فروش فرآورده ها اپل تاثیر قابل توجهی خواهد داشت و سرانجام، قربانی کلیدی جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، اعضاء فرآورده ها تکنولوژی خواهند گردید.

اپل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه فناوری در ایالات متحده آمریکا اکنون برای چندمین بار متوالی اعلام نموده است که علاوه بر متضرر شدن شرکت های فعال در این حوزه، زیادی از استفاده کنندگان پایانی و اعضاء محصولاتی مثل تلفن همراه های هوشمند، تبلت، رایانه و لوازم جانبی، قربانی کلیدی این جنگ تجاری و کشمکش میان آمریکا و چین به شمار خواهند آمد.

در این گزارش اپل علاوه بر این آمده است که افزایش تعرفه واردات زیادی از فرآورده ها و قطعات در این دو کشور توان دارد تا حد زیادی هزینه های پایانی را برای شرکت های تولیدکننده افزایش دهد که سرانجام اعضاء و استفاده کنندگان حقیقی متحمل این ظرفیت فراوان از فشارهای اقتصادی خواهند گردید.

انتهای پیام