رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از گام‌های این منطقه برای مردمی کردن و جهانی کردن اقتصاد با رویکرد رشد تولید خبر داد و گفت: برای مشارکت مردم در توسعه، شرکت توسعه عمران و سرمایه‌گذاری سهامی عام را طراحی کرده‌ایم تا مردم در توسعه منطقه نقش مستقیم داشته باشند؛ چراکه هر زمان کار را به مردم سپرده‌ایم، موفق عمل کرده‌اند.

به گزارش خبرنما؛حسین گروسی در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو که با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو براساس دو رویکرد مردمی کرد و جهانی کردن اقتصاد افزود:‌ در موضوع مردمی کردن اقتصاد، این سازمان اقدام به تاسیس شرکت سهامی عام با مشارکت مردمی برای سرمایه‌گذاری نموده؛ همچنین برنامه‌ریزی برای حضور شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای برای فعالیت اقتصادی هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه به منظور شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی به سرمایه‌گذاران، ۵۲طرح در منطقه آزاد ماکو رونمایی شده است، اظهار داشت: به منظور تسهیل امور سرمایه‌گذاری از اخذ مجوز تا راهنمایی لازم با همراهی یک کارشناس و صرفه‌جویی در زمان، اتاق تسهیل و حمایت سرمایه‌گذاری در سازمان منطقه آزاد ماکو تاسیس شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این سازمان اقدام به استقرار مرکز پایش تصویری برای اولین بار در منطقه کرده، عنوان نمود: نظارت بر میزان تردد، کنترل جرائم و پایش پلاک‌های ورود و خروج منطقه می‌تواند در توسعه و سیاستگذاری منطقه تاثیر خوبی داشته باشد.

گروسی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: همان‌طور که معظم‌له فرمودند مهار تورم بدون رشد تولید امکان‌پذیر نیست؛ لذا در این راستا در حوزه کشاورزی ۲۲۰هزار اصله درخت مثمر در ۲هزار هکتار از اراضی دشت زیدون کاشته شد که هم در ایجاد اشتغال و هم در تولید نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال جاری برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی و تحقق جهانی کردن اقتصاد در منطقه آزاد ماکو گفت: موضوع ایجاد بازارچه مرزی مشترک بین ایران و ترکیه و با توجه به زلزله اخیر ترکیه با اولویت عرضه مصالح ساختمانی با همکاری وزارت امورخارجه پیگیری می‌شود.

گروسی از هدفگذاری رفع مسائل و مشکلات گمرک و افزایش تردد روزانه تریلر از ۸۰۰دستگاه به ۱۶۰۰دستگاه در سال جدید خبر داد و اذعان نمود:‌ در سال جدید اهتمام ویژه برای ایجاد حمل‌ونقل ترکیبی و ارتباط با چابهار و سرخس داریم که در این راستا ایجاد بندر خشک و احداث مسیر ریلی که دولت نیز موافق بوده و ردیف بودجه به همین منظور پیش‌بینی نموده را در دستورکار داریم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تبدیل این منطقه به قطب آی‌تی و آی‌سی‌تی و چهارمین قطب دیتاسنتر کشور را پراهمیت خواند و خاطرنشان کرد: ماکو زیرساخت‌های لازم برای پنجره واحد و سیاست‌های دولت الکترونیک را دارد.

گفتنی است، در این نشست گزارش اقدامات و برنامه‌های اجرا شده ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو در نوروز‌۱۴۰۲، گزارش پروژه‌های عمرانی و اقدامات دیگر مدیریت‌ها نیز ارائه گردید.