علی محمد طهماسبی بیرگانی شامگاه چهارشنبه (۲۷ آذر ماه) در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار که با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: چهار سال است در زمینه مقابله با گرد و غبار اقدام کرده‌ایم و تجربیات خوبی در این خصوص به دست آمده […]

علی محمد طهماسبی بیرگانی شامگاه چهارشنبه (۲۷ آذر ماه) در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار که با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: چهار سال است در زمینه مقابله با گرد و غبار اقدام کرده‌ایم و تجربیات خوبی در این خصوص به دست آمده است.

وی افزود: از سوی دولت در سال‌های ۹۷ و ۹۸، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت گرد و غبار به خوزستان تخصیص داده شد.

طهماسبی بیرگانی در خصوص سرانجام تصویب مطالعات کانون‌های گرد و غبار، افزود: پس از مدت‌ها رفت و برگشت، هنوز این مطالعات تصویب نشده است. باید این موضوع پبگیری شود تا برای همیشه نقشه آتی برای مقابله گرد و غبار استان خوزستان مشخص شود.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار تصریح کرد: بحث بعدی که مغفول مانده، موضوع تعیین بهره‌برداری از کانال آبرسانی پورشریفی به کانون‌های گرد و غبار است زیرا تعیین بهره‌بردار به  عملیات در کانال جنوب شرق اهواز کمک می‌کند و این موضوع جزو وظایف استان است.

وی با بیان اینکه باید ابتدا تعهدات استانی سال ۹۷ در خصوص مقابله با گرد و غبار را به اتمام برسانیم، افزود: باید گزارش عملکرد مستند، فنی و قابل دفاع ارائه شود زیرا امسال تخصیص بودجه مبتنی بر ارائه گزارش عملکرد است. باید کارگروه‌های استانی مقابله با گرد و غبار گزارش عملکردها را برای ما ارسال کنند. خوزستان نیز همچنان بالاترین اعتبار را بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

طهماسبی بیرگانی بیان کرد: با توجه به بارش‌های خوزستان و دیگر نقاط کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی، تاکید ما بر اجرای عملیات‌هایی با اثربخشی بالا و هزینه کم است؛ قرق و مدیریت چرا یکی از این راهکارها است زیرا نهال‌کاری نیاز به کشت و آبیاری دارد و هزینه بیشتری در پی دارد.

انتهای پیام