آفتاب‌‌نیوز : روز پنج شنبه یک قاضی دادگاه فدرال آمریکا «راجر استون» مشاور و دوست دیرینه «دونالد ترامپ» را به سه سال و چهارماه حبس محکوم کرد. به گزارش خبرنما به نقل از رویترز، قاضی «اِمی برمن جکسون» در خصوص رأی صادره اعلام کرد که «اظهارات کذب و دروغین راجر استون به قانونگذارانی که در […]

آفتاب‌‌نیوز :

روز پنج شنبه یک قاضی دادگاه فدرال آمریکا «راجر استون» مشاور و دوست دیرینه «دونالد ترامپ» را به سه سال و چهارماه حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرنما به نقل از رویترز، قاضی «اِمی برمن جکسون» در خصوص رأی صادره اعلام کرد که «اظهارات کذب و دروغین راجر استون به قانونگذارانی که در حال انجام تحقیقات در خصوص پرونده مداخله [ادعایی] روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بودند، تهدیدی علیه دموکراسی آمریکا است».

مشاور ترامپ به 3 سال و چهار ماه حبس محکوم شد

این قاضی بخش دادگاه فدرال آمریکا در جلسه محاکمه راجر استون، ترامپ را که پیشتر وی و هیأت منصفه و بازپرسان این پرونده جنجالی را به باد انتقاد گرفته بود، بطور تلویحی مورد سرزنش قرار داد.

قاضی جکسون با نقل واژه های بکار رفته توسط رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا گفت: «هیچ چیز غیرعادلانه، دروغین و ننگینی در مورد این تحقیقات و یا روند پیگیری این پرونده وجود ندارد».

گفتنی است که استون ۶۷ ساله که از دوستان و همچنین مشاوران چند دهه ای ترامپ بشمار می رود، روز ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ به جرائمی همچون بیان اظهارات دروغین در برابر قانونگذاران کنگره، مانع تراشی در روند اجرای عدالت و رشوه دهی به شاهدان محکوم شناخته شد.

قاضی جکسون با اشاره به تصویری که راجر استون سال گذشته در رسانه های اجتماعی منتشر کرد و در آن یک اسلحه را روی سر قاضی جکسون نشانه گرفته بود، اظهار داشت که استون «به خوبی می دانست که چه کاری دارد انجام می دهد. این مدعی علیه در تهدید و ارعاب علیه دادگاه مشارکت داشته است. این برای وزارت دادگستری غیرقابل تحمل است».