به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا افشار ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: این انتخابات یک انتخابات ویژه است چون همیشه مشارکت حداکثری بوده و مشارکت حداکثری پشتوانه اصلی قدرت انقلاب است و دشمنان همواره سعی داشته‌اند که مردم را دلسرد کنند. وی با اشاره به اینکه شعارهای […]

به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا افشار ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: این انتخابات یک انتخابات ویژه است چون همیشه مشارکت حداکثری بوده و مشارکت حداکثری پشتوانه اصلی قدرت انقلاب است و دشمنان همواره سعی داشته‌اند که مردم را دلسرد کنند.

وی با اشاره به اینکه شعارهای انقلاب اسلامی عامل محرک مردم هستند، افزود: جمهوری خودش موضوعیت ندارد بلکه وسیله‌ای برای پیاده کردن آرمان‌هاست.

مسئول ستاد انتخاباتی جلیلی در خوزستان تصریح کرد: خوزستان در شاخص‌های خوب آخر و در شاخص‌های بد جزو اولین‌هاست؛ رتبه ۳۲ کشور در سرانه فضای آموزشی و آموزش عالی و دانشگاه‌ها هستیم‌.

حجت الاسلام افشار با اشاره به رتبه نخست مهاجر فرستی خوزستان، تصریح کرد: خوزستان با همه امکانات، استعدادها و ظرفیت‌های متعددی که دارد ولی مهاجر فرست است.

وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کردند، ادامه داد: این انتخابات ویژه است چون سطح جدیدی از رقابت را در نظر گرفتیم و به دنبال رشد رأی‌دهی مردم هستیم؛ مردم هم به جای رأی دادن به شخص و جناح باید به برنامه رأی دهند.

مسئول ستاد انتخاباتی جلیلی در خوزستان خبر داد: سعید جلیلی ۳۴ کارگروه تخصصی را برای حل مشکلات کشور راه‌اندازی کرده و حتی اگر انتخاب نشود ولی دانش انتخابات رشد می‌کند؛ هیجانی رأی ندادن مردم مهم است و اگر امثال جلیلی‌ها را پس بزنیم دیگر چه کسی حاضر می‌شود مثل آنها که کارشناسانه و عالمانه برنامه نوشته‌اند، رأی بدهد.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: بعد از گذشت ۳۰ سال از جنگ هنوز در خوزستان شهرک‌هایی وجود دارد که قابل زندگی کردن نیستند؛ مثلاً شهرک یاسر امیدیه که در نقطه خوب این شهر قرار گرفته و به جای خاک در خیابان، فاضلاب جاری روی سطح خاک است.

وی با اشاره به طرح ویژه سعید جلیلی برای خوزستان، اضافه کرد: در اندیمشک روستایی وجود دارد که با وجود قرار گرفتن در کنار سد ولی ۲۵ سال است که مشکل آب دارد؛ بنابراین به دولتی نیاز است که واقعاً دغدغه مردم را داشته باشد و آستین تلاش و همت را برای آنها بالا بزند.

مسئول ستاد انتخاباتی جلیلی در خوزستان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های موجود در کشور توانایی رقابت با نفت را برای درآمدزایی دارند، گفت: نگاه سعید جلیلی به انتخابات این است که مردم به برنامه‌ها و طرح‌هایی که آرمان‌های انقلاب را محقق می‌کنند، رأی دهند.

حجت الاسلام افشار با گلایه از عقب‌افتادگی خوزستان، ادامه داد: سعید جلیلی از انتخابات کنار نمی‌رود چون اساساً انصاف نیست کسی که این همه برنامه دارد، کنار برود؛ حمایت نکردن از طرح‌ها و برنامه‌های وی، دادن پالس منفی به نخبگان و کارشناسانی است که می‌خواهند پا جای پای جلیلی بگذارند و آدم‌هایی را طرد می‌کنیم که تجربه کار میدانی و برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته‌اند.

وی درخواست کرد: انتظار این است که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به جای درگیری‌های شعاری، برنامه‌های خود را ارائه دهند؛ از مردم انتظار داریم که سطح خود را از رأی شعاری به رأی به برنامه‌ها تغییر دهند.

مسئول ستاد انتخاباتی جلیلی در خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان رتبه اول اعتصابات کارگری در کشور با ۹۰۰ تجمع است، اظهار کرد: خوزستان دارای رتبه اول آلودگی هوا در کشور، رتبه دوم نرخ بیکاری، رتبه سوم جمعیت زیرخط فقر در کشور پس از کرمان و سیستان است.

حجت الاسلام افشار بیان کرد: از جناح‌های سیاسی دعوت می‌کنم برای حل مشکلات خوزستان وحدت داشته باشند چون تا زمانی که وفاق و وحدت نداشته باشیم این مشکلات حل نمی‌شود.

وی تأکید کرد: کسی با مذاکره برای رفع نیازهای مردم مخالف نیست و مخالفت جلیلی با مذاکره دروغ و تهمت است چون خودش مذاکرات را راه فعال کرد.

مسئول ستاد انتخاباتی جلیلی در خوزستان با اشاره به وجود ضعف‌های اساسی در تنظیم برجام، عنوان کرد: در متن برجام و شیوه مذاکره خطا کردند اما حاضر به پذیرش خطای خود نیستند؛ ایران منزوی نیست اما عده‌ای دارند آن را منزوی می‌کنند.

حجت الاسلام افشار با اشاره به اینکه سیاست خارجه از نقاط قوت سعید جلیلی است، گفت: جلیلی برنامه‌های خود را به دولت فعلی، مجلس و به رئیسی داده است چون با حرف‌های کلی، شعاری و ایجاد دوقطبی، کشور اداره نمی‌شود.