به قلم وحید حاج سعیدی این روزها که تلاش های دولت برای جلب رضایت مردم صد چندان شده است و مسئولان آب و برق مملکت با راه اندازی چالش « اول تو قطع کن » افق های نوینی در خلق گرفتاری های جدید و تطبیق و همخوانی با وضع موجود خلق کرده اند، آدمی […]

 

به قلم وحید حاج سعیدی

این روزها که تلاش های دولت برای جلب رضایت مردم صد چندان شده است و مسئولان آب و برق مملکت با راه اندازی چالش « اول تو قطع کن » افق های نوینی در خلق گرفتاری های جدید و تطبیق و همخوانی با وضع موجود خلق کرده اند، آدمی بی اختیار یاد جدول تناوبی عناصر و کشور قزاقستان می افتد! در جریان هستید که در کشور قزاقستان تمامی عناصر جدول مندلیف یافت می شوند و ما هم در کشورمان در مدلی مشابه کمتر مشکلی است که آن را با گوشت و پوست و سایر جوارج درک نکرده باشیم!
یعنی کار به جایی رسیده است که نه تنها خرید خوردرو و مسکن و موبایل و گوشت و لبنیات از سبد خانوار ها حذف شده اند، بلکه امروز یک لیوان آب خنک و چند کیلو وات برق برای امورات ضروری هم دست نیافتنی می نمایند!
این طور هم که از شواهد امر بر می آید ظاهراً تا دوستان ثابت نکنند آب خوردن ما هم به برجام ربط دارد، ول کن ماجرا نیستند. عراقچی هم که چند ماهی است در وین به سر می برد ، هنوز خبری از توافق مخابره نکرده است تا دلمان قرص شود. فقط خدا کند عراقچی یادش نرفته باشد برای چه امری به وین سفر کرده است و لااقل یک برگه ای سر رسیدی چیزی را امضاء کند. چون در غیر این صورت خسارات برجام چند برابر می شود و این بابا و همراهانش اگر در این مدت فقط دیزی و املت خورده باشند، هزینه شام و ناهار شان سر به فلک می کشد!
جالب اینجاست که با این شرایط اسف بار نه تنها از استعفا و عذرخواهی خبری نیست، بلکه عزیزان چندی قبل ادعا کردند مردم از ما راضی هستند و اگر ما نبودیم اوضاع صد برابر بد تر این بود و موقع انتخابات، همه شان با شناسنامه های المثنی دوباره صف کشیده بودند تا به خلق الله خدمترسانی کنند!
علی ای حال این روزهای کرونایی که ملت بی خیال ماسک و رعایت پروتکل ها شده اند و همگی در حلق همدیگر هستند ، شاید قطعی برق و آب بتواند در ایجاد فاصله اجتماعی موثر باشد! همیشه که نباید به نیمه خالی آفتابه نگاه کرد!