به گزارش  خبرنما به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده روز چهارشنبه در بازدید مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر و هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‎برداری از بناها و اماکن تاریخی فرهنگی از عمارت حاج رئیس در بوشهر اظهار داشت: این اداره کل تنها به […]

به گزارش  خبرنما به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده روز چهارشنبه در بازدید مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر و هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‎برداری از بناها و اماکن تاریخی فرهنگی از عمارت حاج رئیس در بوشهر اظهار داشت: این اداره کل تنها به فکر احیاء این بنای تاریخی و ارزشمند است.
وی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر حتی این آمادگی را دارد تا در صورت امکان با پرداخت بخشی از تسهیلات مدنظر به سرمایه‎گذار پروژه احیاء و بازسازی عمارت کمک کند.
ارجمندزاده ادامه داد: بوشهری‎ها و بویژه ساکنان بافت قدیم بوشهر به واسطه ارزش تاریخی وضعیت عمارت حاج رئیس را به صورت مستمر رصد می‌کنند که با وجود این اهمیت، می‎طلبد احیاء عمارت با حساسیت و ظرافیت ویژه‎ای دنبال شود.
وی اظهار داشت: جایگاه این عمارت در جنوب کشور بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است که در همین راستا موضوع احیاء و بازسازی آن بایستی به شایستگی هر چه تمام‎تر محقق شود.
ارجمندزاده افزود: با توجه به اهمیت و ارزش بناهای تاریخی احیاء و بازسازی ساختمان‎های قدیمی تحت تملک اداره کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به عنوان یک موضوع اولویت‎دار دنبال می‎شود.
عمارت حاج رییس بوشهر از بناهای تاریخی دوره قاجاریه است که توسط حاج عبدالرسول طالبی ملقب به رییس التجار و معروف به حاج رییس بنا شده است.
این خانه تاریخی در بوشهر در محدوده اداره بندر  قرار دارد. این ساختمان از پنج حیاط تشکیل شده و اتاق‌های این پنج حیاط در سه طبقه و برای استفاده‌های تجاری و مسکونی بنا شده بود.