یاران امام(ره) و آحاد مردم نباید از زیر بار مسئولیت احیا و ترویج اندیشه‌های امام شانه خالی کنند به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب اظهار داشت: «وحدت کلمه» یکی از توصیه‌های همیشگی حضرت امام (ره) به […]

یاران امام(ره) و آحاد مردم نباید از زیر بار مسئولیت احیا و ترویج اندیشه‌های امام شانه خالی کنند

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره توصیه های حضرت امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب اظهار داشت: «وحدت کلمه» یکی از توصیه‌های همیشگی حضرت امام (ره) به مردم و مسئولان بود. اصرار امام بر وحدت کلمه نشان از عمق نگرانی ایشان از اختلاف مسئولان با مردم و مردم با مردم که شامل اقوام با اقوام و گروه‌های سیاسی با یکدیگر بود، می‌شد.

مبارزه با استکبار جزو اصول اولیه امام (ره) است

همچنین حسن لاسجردی، کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: مبارزه با استکبار از اصول اولیه امام (ره) بود و اعتقاد داشتند که ملت‌ها و توده‌های مردم می‌توانند مسیرهای تاریخ و روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها را تغییر دهند.

با مردم بودن، در کنار مردم بودن و برای مردم کار کردن از توصیه‌های امام(ره) بود

درهمین ارتباط عبدالله حاتمیان، نماینده مردم درگز در مجلس گفت: مهمترین توصیه‌ای که امام خمینی (ره) برای تحقق اهداف انقلاب داشتند و در شرایط فعلی باید آن را جدی‌تر دنبال کرد، حفظ حلقه اتصال انقلاب به مردم است.

مراقب انحرافات از مسیر امام (ره) باشیم

اکبر رنجبرزاد، عضو هیات رئیسه مجلس هم مبارزه با ظلم و استکبار جهانی، به حداقل رساندن فاصله طبقاتی و سلامت اداری و اجتماعی را از جمله توصیه‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد و نسبت به انحراف از این آرمان‌ها هشدار داد.

یکی از توصیه‌های امام(ره) برای تحقق اهداف انقلاب «وحدت کلمه» بود

با اشاره به توصیه‌های امام راحل برای تحقق اهداف انقلاب؛ شهاب الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه امام خمینی (ره) تاکید داشتند که «وحدت کلمه» از هر سلاحی قوی‌تر است، گفت: امام (ره) واقعاً به اصل وحدت کلمه عمل می‌کردند و هر وقت فردی از هر ارگان و مقامی که قصد داشت این وحدت را از بین ببرد با آن برخورد می‌کردند.

آرمان‌های امام(ره) در شعار محوری انقلاب اسلامی منعکس شده است

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نیز گفت: مهم‌ترین آرمان امام (ره) درشعار انقلاب اسلامی منعکس شده و آن چیزی جز استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نیست.

راهکار «سیاوشی» برای احیای اندیشه‌های امام خمینی (ره)

همچنین طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ضرورت تبیین و بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی (ره) و تشکیل گروهی مستقل که هیچ‌گونه انگیزه‌ سیاسی برای دست بردن، حذف، تعدیل و حتی تحریف باورهای امام ندارند، احساس می‌شود.

وحدت کلمه و عمل به اصل ولایت فقیه از توصیه‌های امام (ره) بود

در همین رابطه سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس گفت: مهمترین توصیه‌ای که امام خمینی (ره) برای تحقق اهداف انقلاب داشتند و در شرایط فعلی باید آن را جدی‌تر دنبال کرد عمل به اصل ولایت فقیه است.

تصمیم دولت در کاهش تعهدات هسته‌ای در راستای آرمان‌های امام (ره) و انقلاب است

محمد کاظم انبارلویی، کارشناس مسائل سیاسی، تصمیم دولت در رابطه با “کاهش تعهدات هسته‌ای” را موضعی شفاف و شجاعانه و در راستای خطوط ترسیم شده در آرمان‌های امام و انقلاب در سیاست خارجی و تضمین اقتدار ملی و منطقه‌ای دانست.

وحدت و قانون‌ گرایی در دستور کار باشد

با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) برای نیل به آرمان‌های انقلاب؛ محسن علیمردانی، فعال سیاسی به سه موضوع وحدت، قانونگرایی و نخبه‌گرایی اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) راهنمایی‌های خیلی خوبی برای اداره کشور داشتند. دو سه مورد از این راهنمایی‌ها به نظر من امروز بیش‌ از همیشه می‌تواند راهگشا باشد؛ یکی از مواردی که ایشان بر آن تاکید داشتند وحدت بود.

ضرورت ترویج سخنان امام(ره) درباره آرمان‌های شکل‌گیری انقلاب

سیده فاطمه ذوالقدر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز گفت: امروز مرور سخنرانی‌های دلسوزانه امام (ره) در خصوص اهداف و آرمان‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیش از هر موضوع دیگری اهمیت فراوانی دارد.

حفظ انسجام ملی از مهمترین تاکیدات امام (ره) بود

همچنین ابوالفضل سروش، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس رسیدگی به مستضعفین، رفع فقر و “وحدت کلمه” و حفظ انسجام ملی را از مهمترین تأکیدات و دستورات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مسؤولان و مردم دانست و گفت: رمز وحدت در حمایت از شعارهای اساسی انقلاب و صداقت در گفتار و رفتار است که تقریباً این موارد را سیاسیون و مسؤولان و جناح‌های سیاسی به بوته فراموشی سپرده‌اند.

وحدت کلمه داشته باشیم

ابراهیم نکو، فعال سیاسی نیز گفت: از نظر امام خمینی (ره) داشتن وحدت کلمه و دوستی گروه‌های مختلف عامل موفقیت کشور خواهد بود. وی افزود: مهم‌ترین توصیه‌ای که امام خمینی (ره) برای تحقق اهداف انقلاب داشتند و در شرایط فعلی باید آن را جدی‌تر دنبال کرد، در سخنرانی‌ها، توصیه‌ها و وصیت نامه‌های سیاسی ایشان با عنوان ضرورت حفظ وحدت دیده می‌شود.

استقلال «سیاسی و اقتصادی» از مهم‌ترین توصیه‌های امام(ره) برای تحقق اهداف انقلاب بود

هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه امام (ره) هموار بر اصل «استقلال» برای تحقق اهداف انقلاب تاکید داشتند، گفت که همواره استقلال در دو بعد سیاسی و اقتصادی مد نظر حضرت امام (ره) بود.

مبارزه با آمریکا و نظام سلطه‌ی جهانی از آرمان‌های امام راحل بود

با اشاره به توصیه‌های امام راحل برای تحقق اهداف انقلاب؛ محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: امام خمینی (ره) همواره نظریه‌های خود را عملیاتی می‌کردند در حالی که برخی از علما در طول تاریخ با وجود علم و نظریه نتوانستند نظریه‌های خود راعملیاتی کنند.

انتهای پیام