به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در آیین بازنمایی مرکز شلتر و مرکز شناسایی، کنترل و کاهش عارضه های اجتماعی زنجان، گفت: توجه به سازمان های مردم نهاد در آگاه سازی مردم موثر هست، بر همین اساس توانمندسازی این سازمان ها در راستای عارضه های اجتماعی از برنامه های مورد توجه دولت […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در آیین بازنمایی مرکز شلتر و مرکز شناسایی، کنترل و کاهش عارضه های اجتماعی زنجان، گفت: توجه به سازمان های مردم نهاد در آگاه سازی مردم موثر هست، بر همین اساس توانمندسازی این سازمان ها در راستای عارضه های اجتماعی از برنامه های مورد توجه دولت دوازدهم هست و سرمایه اجتماعی کشور در این زمینه به شمار می آید. 

 این مسئول دنبال کرد: مبحث عارضه های اجتماعی از مسائل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت دوازدهم هست و با نگاه خاصی پیگیری می گردد و رسانه ها و آموزش و پرورش رسالت مهمی در این ارتباط عهده دارند. 

 وی اضافه کرد: اورژانش اجتماعی از موثرترین دخالت های برای کاهش عارضه های اجتماعی هست و برای کاهش عارضه های اجتماعی توجه به خانواده و نشاط و شادمانی بسیار با اهمیت هست. علاوه بر این خانه های تندرستی، خانه های امن و سرپناه ها برای معتادان کارتن خواب در کاهش معضلات و عارضه های اجتماعی بسیار موثر هست. 

 ابتکار افزود: هرچه مردم نسبت به حقوق خود آگاه گردند و به هر میزان که به عزت خود توجه نمایند به همان اندازه در کاهش عارضه های اجتماعی گام مهمی برداشته اند و در مجلس نیز بعد از پیگیری های زیاد قانون پشتیبانی از کودکان به تصویب رسید و حالا دولت در انتظار ابلاغ آن از سوی شورای نگهبان هست. 

 معاون ریاست جمهور در امور زنان و خانواده یادآور گردید: این قانون مبحث آموزش، امنیت و تندرستی کودکان را مورد توجه قرار داده هست و دولت آمادگی کامل اجرای آن را دارد. علاوه بر آن باید سازمان های مردم نهاد در این امر دخالت کنند؛ چون که این سازمان ها در بعضی مورد ها خدمات کیفی بهتری نسبت به دولت عرضه می کنند.

ابتکار در آیین بازنمایی شرکت کنتورسازی اسپیناس، بزرگ ترین واحد تولیدکننده هوشمند شمال غرب کشور نیز، گفت: بارندگی در زنجان خوب بوده ولی با این حال کاهش سفره های زیرزمینی در این استان هستیم، به همین سبب مبحث تولید کنتور هوشمند با علم و تکنولوژی روز دنیا بسیار با اهمیت هست و امید داریم این محصول در همه کشور توزیع شده و در آینده نزدیک صادر گردد.

وی دنبال کرد: ریاست جمهور از موضوعات دانش بنیان و تولید دانش بنیان پشتیبانی سیاستی و عملی می کند. علاوه بر این دولت اهتمام در آسان سازی مسیر این چنین فعالیت ها دارد؛ چون که این فعالیت ها برای محافظت محیط زیست و اشتغال و پایداری اقتصاد با اهمیت هست. 

 وی شرکت اسپیناس را واحد تولیدی پاک دانست و اضافه کرد: امید داریم شاهد دستاوردهای تازه ای با حضور جوانان تحصیل کرده باشیم که نشان از امید هست و در حال حاضر کشور سرمایه انسانی غنی دارد و این سرمایه انسانی توان دارد آینده ای زیبا برای کشور رقم بزند. 

انتهای پیام