سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران به حضور ۷۱ هنرمند و صنعت‌گر در این جشنواره اشاره کرد و افزود: در مجموع ۵۹ غرفه به عرضه محصولات صنایع‌دستی استان‌ها اختصاص یافت که سهم لرستان ۲۵ غرفه بود. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: میزان کل فروش محصولات حوزه صنایع‌دستی استان‌ها در این نمایشگاه […]

سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران به حضور ۷۱ هنرمند و صنعت‌گر در این جشنواره اشاره کرد و افزود: در مجموع ۵۹ غرفه به عرضه محصولات صنایع‌دستی استان‌ها اختصاص یافت که سهم لرستان ۲۵ غرفه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: میزان کل فروش محصولات حوزه صنایع‌دستی استان‌ها در این نمایشگاه بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال بود که از این میزان حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سهم صنعتگران لرستانی بوده است.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به آمار احصاء شده، غرفه ابریشم استان گلستان با ۱۳۰ میلیون ریال بیشترین و غرفه استان چهارمحال و بختیاری با ۲۰ میلیون ریال کمترین آمار فروش را در این جشنواره به نام خود ثبت کردند.

وی بیان کرد: گلیم، ماشته، جاجیم، حرمی، حصیر و کپو بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و زیورآلات سنتی، ریز مینیاتور، ملیله‌کاری، نمد، مسگری، ورشو، چرم دست‌دوز، البسه محلی، انواع پای‌پوش محلی مانند گیوه و جوراب سنتی، محصولات چوبی، احجام سنتی چوبی مانند مجسمه و ظروف، صنایع‌دستی دریایی و بافتنی‌های سنتی از جمله محصولات صنایع‌دستی است که در جشنواره ملی فرهنگ اقوام عرضه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: جشنواره فرهنگ اقوام برای نخستین بار در کشور به میزبانی لرستان از ۱۶ تا ۲۰ آبان ماه در مجموعه تاریخی فرهنگی، باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام