به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، شاهدان عینی گفتند، کاروان نظامی ترکیه ای در نزدیکی روستای “کفر حوم” از توابع منطقه “حارم” به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، شاهدان عینی گفتند، کاروان نظامی ترکیه ای در نزدیکی روستای “کفر […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، شاهدان عینی گفتند، کاروان نظامی ترکیه ای در نزدیکی روستای “کفر حوم” از توابع منطقه “حارم” به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، شاهدان عینی گفتند، کاروان نظامی ترکیه ای در نزدیکی روستای “کفر حوم” از توابع منطقه “حارم” در حومه شمالی ادلب مستقر شده و انتظار می رود به سمت ایست های بازرسی ترکیه در حومه جنوبی و غربی ادلب برود.

در این راستا روزنامه ینی شفق منسوب به دولت ترکیه نوشته است، ارتش ترکیه به نیروهای مخالف سوریه ای هم پیمان خود در راس آن شورشیان “ارتش آزاد سوریه” در این راستا روزنامه ینی شفق منسوب به دولت ترکیه نوشته است، ارتش ترکیه به نیروهای مخالف سوریه ای هم پیمان خود در راس آن شورشیان “ارتش آزاد سوریه” فرمان داده در حالت آماده باش نظامی باشند و واحدهای بزرگ نظامی خود را از استان حلب به استان ادلب جابه جا کنند.

به نوشته این روزنامه، ارتش ترکیه دستوراتی در راستای حضور نظامی وسیع و آماده باش ارتش آزاد سوریه داده که در طول خط مرزی عفرین، اعزاز، جرابلس، الباب و چوبانبی (الراعی) مستقر می باشند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده است، فرماندهی نیروهای ترکیه ای از نیروهای ارتش آزاد سوریه خواسته گزارش هایی در مورد تعداد نیروها، مقادیر جنگ افزار و انبار تسلیحاتی خود عرضه دهند و برای یک اقدام نظامی آماده باشند.

در این گزارش آمده است، ترکیه برای اقدام در ادلب از طریق آنچه “ارتش ملی سوری” در این گزارش آمده است، ترکیه برای اقدام در ادلب از طریق آنچه “ارتش ملی سوری” نامیده می شود، برنامه ریزی می کند. “ارتش ملی سوریه” دسامبر ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ توسط ترکیه و با اعلام دولت موقت سوریه (دولت مخالفان) در شمال سوریه در منطقه های عملیاتی “سپر فرات” و “شاخه زیتون” از بین شبه نظامیان فعال در چارچوب “ارتش آزاد ملی” “ارتش ملی سوریه” دسامبر ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ توسط ترکیه و با اعلام دولت موقت سوریه (دولت مخالفان) در شمال سوریه در منطقه های عملیاتی “سپر فرات” و “شاخه زیتون” از بین شبه نظامیان فعال در چارچوب “ارتش آزاد ملی” تشکیل گردید و در حال حاضر طبق گزارش ینی شفق ۳۰ هزار نیروی آماده دارد.

این روزنامه آورده است، ارتش ترکیه تعداد تانک ها و خودروهای زرهی خود در مرزهای سوریه را طی دو هفته گذشته دو برابر کرده و منطقه های استراتژیک خود را با جنگ افزار های توپخانه ای و آتشبارها تقویت نموده است.

به نوشته این روزنامه، تعداد سربازان ترکیه ای در طول مرزها به ۳۰ هزار تن می رسد و آنان در منطقه های عملیاتی سپر فرات و شاخه زیتون و در ۱۲ ایست بازرسی در طول خط ادلب مستقر می باشند.

با حضور تمامی گروه ها در ادلب تعداد شبه نظامیان هم پیمان ترکیه زیر چتر ارتش ملی به ۳۰ هزار تن می رسد.

رجب طیب اردوغان، ریاست جمهوری ترکیه نیز در تازه ترین اظهار نظر اخطار داده است، هجوم دولت سوریه به ادلب منتج به خطرهای انسانی و امنیتی برای ترکیه، اروپا و دیگر نقاط جهان خواهد گردید.

انتهای پیام