افشین فرزام در گفت و گو با ایسنا عملکرد روئینگ سواران ایران در کاپ آسیا تایلند بیان کرد: بهمن نصیری در تک نفره کم تجربه بود و نازنین ملایی هم در سنگین وزن شرکت نکرده بود. بنابراین  نیاز بود  قبل از مسابقات انتخابی المپیک تجربه بیشتری به دست آورند. علاوه بر این در کاپ آسیا […]

افشین فرزام در گفت و گو با ایسنا عملکرد روئینگ سواران ایران در کاپ آسیا تایلند بیان کرد: بهمن نصیری در تک نفره کم تجربه بود و نازنین ملایی هم در سنگین وزن شرکت نکرده بود. بنابراین  نیاز بود  قبل از مسابقات انتخابی المپیک تجربه بیشتری به دست آورند. علاوه بر این در کاپ آسیا به دنبال بررسی تاکتیک‌های جدید هم بودیم که خدارا شکر توانستیم  به آن برسیم و این کاپ آسیایی برای ما بی‌ثمر نبود.

او ادامه داد: بهمن نصیری در این کاپ رقیب جدیدی از تایلند داشت که او را آنالیز کردیم و نصیری به خوبی توانست او را با تاکتیک های جدید پشت سر بگذارد. نازنین ملایی هم با اعتماد به نفس بیشتری در مسابقات آتی در سنگین وزن شرکت می‌کند. فکر می‌کنم دیگر رقیب جدی ملایی نماینده چین تایپه باشد که شکست او دور از دسترس نیست و به این بر می گردد در چهار ماهه باقی مانده  تمرینات و تدارکات خوبی داشته باشیم.

فرزام در پاسخ به این پرسش که چقدر به کسب سهمیه المپیک امیدوار شده است، تاکید کرد: قطعا سهمیه المپیک روئینگ را کسب می‌کنیم اما تلاش ما بر این است بتوانیم  دو نماینده در المپیک (یکی در بانوان و یکی در مردان) داشته باشیم که مستلزم  این است در هر دوماده مدال طلا بگیریم. قطعا کار دشواری است. اکثر تیم های  رقیب ما بعداز قهرمانی آسیا، در کمپ های خارجی اردو زده اند و سخت تمرین می کنند تا سهمیه را بگیرند. ما هم امیدواریم با تلاش و حمایت بیشتر به مدال طلا برسیم.

*شانس در تک نفره بیشتر است

فرزام در پاسخ به این پرسش که واقع بینانه ایران در کدام قایق شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط حال حاضر در تکنفره شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک بیشتر است. البته ما دنبال بهترین کیفیت هستیم و اینکه در بهترین حالت دو سهمیه بگیریم. هر ترکیبی که شرایط بهتری داشته باشد روی آن بیشتر تمرکز می کنیم  حالا  می‌تواند قایق تک نفره و یا دونفره باشد. بستگی به این دارد در سه چهار ماه باقی مانده شرایط فنی ملی پوشان به چه صوت باشد.

*به اردوی برون مرزی نیاز داریم

او با اشاره به نیاز روئینگ به یک اردوی برون مرزی برای حضور در انتخابی المپیک تصریح کرد: چهار ماه فرصت داریم و دو ماه اول پایه قدرت ملی‌پوشان را افزایش می‌دهیم. دوماه مانده به مسابقات هم نیاز داریم در مسافت بلند تمرین کنیم. اگر آن دو ماه را به سه دوره ۲۰ روزه تقسیم کنم، امیدوارم حداقل یکی از این ۲۰ روز را یک اردوی برون مرزی خوب تدارک ببینیم که می‌تواند خیلی به ما کمک کند. تمام تلاشم را می‌کنم این کار انجام شود تا بدون دغدغه در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم.

ملی پوشان برای کاپ آسیایی در مسافت  تمرین نکردند بلکه در دریاچه آزادی  و در هزار متر تمرین داشتند،  چون می‌خواستیم  با آمادگی کامل در کاپ تایلند شرکت نکنیم و آنجا ملی پوشان تحت فشارقرار بگیرند اما قطعا برای سهمیه المپیک نیاز داریم ۶۰ روز در مسافت بلند کار کنیم.

*قایق های جدید یک ماه قبل از مسابقات هم به دستمان برسد خوب است

او در مورد حل شدن مشکل قایق های خریداری شده روئینگ گفت:  تسویه حساب قایق‌ها به همت فدراسیون تمام شد و جای تقدیر و تشکر دارد. امیدوارم پروسه حمل قایق ها و ترخیص از گمرک زودتر انجام شود. حتی قایق‌ها یک ماه قبل از مسابقات  انتخابی المپیک هم به دستمان برسد می تواند کمک زیادی به ما کند.

*از مسئولان تقاضا دارم روئینگ را رها نکنند

 سرمربی تیم ملی روئینگ با اشاره به توجهی که این رشته نیاز دارد، تصریح کرد: حرکت رو به رشد ما در دو ماه اخیر  کاملا مشهود است و ملی پوشان قابلیت خودشان را نشان داده‌اند. از مسئولان تقاضا می کنم این تیم را رها نکنند چون می‌تواند پتانسیل بالایی داشته باشد. هر چقدر روی این تیم سرمایه گذاری شود، قطعا به همان نسبت بازدهی خواهد داشت.  امیدوارم در کنار فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش  کمک کنند و چیزهای که لازم هست را در اختیار بگذارند نه اینکه چیزی  به ما ندهند و بعد انتظار هم داشته باشند.

انتهای پیام