خبرگزاری فارس: سیدپرویز فتاح با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و عرضه گزارش کارکرد کمیته امداد ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار نظام اسلامی، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، یاد پیشکسوتان و مرحومان کمیته امداد به ویژه آقایان عسگراولادی، نیری، والی و قمشه را گرامی داشت. ریالی از صدقات مردم از کشور خارج نمی […]

خبرگزاری فارس: سیدپرویز فتاح با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و عرضه گزارش کارکرد کمیته امداد ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار نظام اسلامی، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، یاد پیشکسوتان و مرحومان کمیته امداد به ویژه آقایان عسگراولادی، نیری، والی و قمشه را گرامی داشت.

ریالی از صدقات مردم از کشور خارج نمی توان

وی اظهار کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم به هیچ‌وجه از صدقات، زکوات و انفاقات مردم در امور کارکنان استفاده نشده و ریالی به خارج کشور جابه جا نمی‌شود. علاوه بر این دفاتر خارج از کشور که بسیار محدود شده، با سازگاری وزارت امور خارجه از محل درآمدهای همان کشور اداره می‌شوند. ما امین مردم هستیم و نیت ها آنان تماما رعایت می‌شود.

فتاح با اشاره به کارهای آستان قدس رضوی در پشتیبانی از محرومان اضافه کرد: آستان قدس معاونت امداد مستضعفان را تشکیل داده و برای نمونه ۱۸۰ هزار نفر مددجوی اعزامی به مشهد در مدت سه روز میهمان آستان قدس بودند.

ریاست کمیته امداد با تقدیر از حمایت‌های سپاه پاسداران از محرومان اظهار کرد: سپاه پارسال چهار هزار واحد مسکونی روستایی برای مددجویان احداث کرد و سال کنونی نیز ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر شروع شده هست. علاوه بر این سپاه ۱۰ هزار جهیزیه و ۱۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر تحویل فرزندان تحت پوشش داده هست.

وی حوصله و تحمل خانواده‌های تحت پوشش را در شرایط طاقت‌فرسای تورم و گرانی مثال‌زدنی دانست و اظهار کرد: بر طبق اعلام بانک‌ها پایین ترین معوقات وام مربوط به مددجویان هست.

در نظام اسلامی نباید طبقه اشراف ایجاد کنیم

ریاست کمیته امداد با تاکید بر اینکه سبک زندگی مسئولین نباید با محرومان و فقرا فاصله بسیاری پیدا کند، اظهار کرد: در نظام اسلامی نباید طبقه اشراف ایجاد کنیم.

سادگی، تواضع و مردمی بودن باید فضیلت رایج در همه مسئولین باشد و در این صورت هست که نظام و انقلاب بیمه می‌شوند.

تورم افسارگسیخته محاسبه های ما را تماما بهم زد

فتاح با یادآوری شعار رئیس‌جمهور مبنی بر برطرف فقر مطلق در کشور افزود: تورم افسارگسیخته در کشور سال کنونی محاسبه های ما را تماما بهم زده هست. انتظار می‌رود مجلس و دولت در یک سازگاری جدی گامی بنیادی برای تحقق این شعار بردارند.