به گزارش خبرنما ،سیاوش ارجمند زاده در اینباره گفت: عملیات به اب اندازی و پهلو دهی نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افرامکس ۲ با مشارکت ۵ یدک کش و ۲ شناور  توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شد .   ارجمندزاده افزود:  این عملیات در مدت ۳ ساعت و با مشارکت ۴ […]

 

به گزارش خبرنما ،سیاوش ارجمند زاده در اینباره گفت: عملیات به اب اندازی و پهلو دهی نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افرامکس ۲ با مشارکت ۵ یدک کش و ۲ شناور  توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شد .

 

ارجمندزاده افزود:  این عملیات در مدت ۳ ساعت و با مشارکت ۴ یدکش پرقدرت و یک یدکش معمولی و همچنین دو شناور طناب گیر جهت ایمنی بیشتر  زیر نظر یک تیم راهنمای کارامد صورت گرفت.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص این کشتی پهن پیکر عنوان کرد: کشتی نفتکش افرامکس ۲ دارای  ۲۵۰ متر طول ،۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع و ۱۴.۸ متر آبخور میباشد که پس از خارج سازی از داک شرکت صدرا به اسکله s۱این مجموعه پهلو دهی داده شد.

 

وی تاکید کرد: یکی از پیچیدگی های این عملیات طول کشتی مورد نظر بود که  در زمان خارج سازی از داک و چرخش در عمق کم بسمت اسکله مورد نظر با فاصله پنج متر از دیواره داک جزیره صدرا بصورت ایمن خارج سازی و چرخش داده شد .

 

 

عملیات به آب اندازی و پهلودهی نفتکش۱۱۳ هزارتنی افرامکس2 انجام شد

 

ارجمند اضافه کرد: از دیگر پیچیدگی این عملیات عمق کم ابخور کشتی در زمان خارج سازی و پهلودهی بود که بدلیل مساحت بادگیر کشتی  و متاثر بودن ان از وزش باد،  تیم ارزیابی وعملیاتی ساعتی را که کمترین حجم شدت باد را داشته باشد جهت این  مهم لحاظ نمودند

وی بیان کرد: در آینده نیز عملیات دریایی دیگری در خصوص نصب سازه محل زیست خدمه این کشتی انجام خواهد شد که پس از آماده شدن در جزیره صدرا بر روی شناور نصب میشود.