برترین ها: وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به بحران جنگ یمن و مصایب انسانی متاثر از جنایت های سعودی ها در این کشور و فرافکنی های آنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران درج کرد: هنوز هم طرح چهار ماده ای ما تنها گزینه قابل دوام و اعتماد هست. دکتر ظریف روز جمعه در […]

برترین ها: وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به بحران جنگ یمن و مصایب انسانی متاثر از جنایت های سعودی ها در این کشور و فرافکنی های آنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران درج کرد: هنوز هم طرح چهار ماده ای ما تنها گزینه قابل دوام و اعتماد هست.

دکتر ظریف روز جمعه در صفحه توئیتر خود درج کرد:

متن زیر سخنان من در آوریل ۲۰۱۵ همزمان با آغاز بحران در یمن هست. امروز و پس از رنج های انسانی زیاد و جنایت های جنگی ناگفته توسط ائتلاف سعودی و همدستان آمریکایی آنان و کوشش برای تطهیر جنایت های شان با اتهامات پوچ و بی پایه بر علیه ایران، هنوز هم طرح چهار ماده ای ما تنها گزینه قابل دوام و اعتماد هست.

لازم به یادآوری هست که وزیر امور خارجه ۲۱ فروردین ۹۴( دهم آوریل ۲۰۱۵ ) در توئیتی با تاکید بر توقف جنگ در یمن توئیت کرد: «جنگ در یمن باید متوقف شود.‌ ‌ ما بر آتش بس، ارسال کمک های بشردوستانه، مذاکرات یمنی – یمنی و تشکیل یک دولت فراگیر در یمن تاکید می کنیم.»

* دکتر ظریف فروردین ۹۴ در نامه ای به بان کی مون دبیرکل وقت سازمان ملل ضمن اخطار در مورد وضع یمن و تاکید جمهوری اسلامی در مورد غیر نظامی بودن راه حل این مناقشه درج کرد:

»تنها راه برقرار کردن صلح و ثبات، ایجاد شرایطی هست که همه احزاب یمنی، بدون دخالت بیگانه بتوانند دولت اتحاد ملی و فراگیر خود را تشکیل دهند. برای رسیدن به این هدف، جمهوری اسلامی ایران بر این باور هست که لازم هست کلیه کوشش ها، بویژه کارهای سازمان ملل، در چارچوب مفاد منشور ملل متحد و اصول بنیادی حقوق انساندوستانه بین المللی و برای رسیدن به اغراض ذیل انجام شود:

۱- برقرار کردن آتش بس و توقف سریع کلیه حمله های نظامی بیگانه
۲- ارسال سریع و بدون وقفه کمک های انساندوستانه (و پزشکی) برای مردم یمن
۳- از سرگیری گفتگوی ملی یمنی و تحت هدایت مردم یمن و با همکاری نمایندگان تمام احزاب سیاسی و گروه های اجتماعی این کشور
۴- تشکیل دولت فراگیر اتحاد ملی یمن