سید هاشم میرحسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به امکان وقوع کلاهبرداری از طریق پیامک، اظهار کرد: افرادی سودجو و فرصت طلب از طریق سامانه های مخابراتی یا رایانه ای با ارسال پیامک به خط تلفن و شبکه های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت و از آنان کلاهبرداری می کنند. وی افزود: در این […]

سید هاشم میرحسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به امکان وقوع کلاهبرداری از طریق پیامک، اظهار کرد: افرادی سودجو و فرصت طلب از طریق سامانه های مخابراتی یا رایانه ای با ارسال پیامک به خط تلفن و شبکه های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت و از آنان کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: در این شیوه کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام هایی با موضوعاتی نظیر «ثبت نام برای سهام عدالت، یارانه و طرح معیشتی»، «ثبت نام سهمیه یا کارت سوخت»، «افزایش سهمیه سوخت مسافربرهای اینترنتی» و … کرده و در آن با قرار دادن لینکی از کاربران می خواهند که وارد یک سامانه شود.

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود با بیان اینکه کلاهبرداران برای ثبت نام در طرح های مذکور هزینه اندکی اعم از ۲۰۰۰ تومان طلب می‌کنند، گفت: این مبلغ گرچه ناچیز است، اما هنگامی که شهروند وارد درگاه بانکی جعلی شده تا این مبلغ را واریز و در ادامه ثبت نام کنند، کلاهبرداران با در اختیار گرفتن رمز دوم و اطلاعات حساب بانکی اشخاص، اقدام به خالی کردن حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

میرحسینی اضافه کرد: اگر برای دریافت طرحی نیاز به ثبت نام باشد، همواره سازمان‌های دولتی در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که افراد باید به دفاتر رسمی سازمان‌ها یا دفاتر خدمات الکترونیک دولت و یا پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

وی از شهروندان خواست اخبار را از منابع رسمی و مورد اعتماد دریافت کنند و یادآور شد: جهت پیشگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران با هدف خالی کردن حساب، از شهروندان می خواهیم به هیچ عنوان به این گونه پیام ها ترتیب اثر نداده و هوشیاری لازم را داشته باشند و به بهانه ثبت نام طرح های مختلف تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در درگاه های جعلی وارد نکنند.

انتها پیام