به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، حشمت الله فلاحت پیشه – ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه مجلس شورای اسلامی – در حاشیه بازدید از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز، ساخت این آزمایشگاه را یکی از بهره برداری های صنعتی از فناوری اتمی کشور دانست و اظهار کرد: قرار هست این […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، حشمت الله فلاحت پیشه – ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه مجلس شورای اسلامی – در حاشیه بازدید از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز، ساخت این آزمایشگاه را یکی از بهره برداری های صنعتی از فناوری اتمی کشور دانست و اظهار کرد: قرار هست این آزمایشگاه ۲۰ فروردین سال آینده همزمان با روز ملی فناوری اتمی بازنمایی گردد.

وی اضافه کرد: ساخت آزمایشگاه مرجع ملی خلاء، اقدامی بنیادی در عرصه رقابتی و صنعت اتمی در کشور هست و علی رغم کارشکنی های صورت گرفته در برجام، نشان می دهد که کشور متوقف نیست و این فناوری را ادامه می دهد.

فلاحت پیشه هدف از بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه مجلس شورای اسلامی از تاسیسات اتمی را تنظیم پنجمین گزارش برجام در مجلس دانست و گفته بود: گزارش تحلیلی اجرای برجام از وزارت امور خارجه دریافت شده و بازدیدهای اعضای کمیسیون امنیت ملی از تاسیسات اتمی کشور در حال انجام هست.

این نماینده مجلس در اظهار کرد وگو با خبرگزاری صداوسیما دنبال کرد: تحقق دستور مقام معظم رهبری برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو، یکی از مباحث هست که در کمال خوشبختی در حال حاضر این امکان برای تحقق فرمایش رهبر در تاسیسات اتمی کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر که برجام در عمل در شرایط پرنوسانی قرار دارد، فناوران اتمی کشور کوشش کردند که متناسب با پیشرفت های روز دنیا فناوری اتمی را پیش ببرند و به شکلی عمل کنند که اگر وقفه ای در مبحث برجام تشکیل شد اثر منفی در روند رشد فناوری اتمی در کشور نداشته باشد که در کمال خوشبختی این مورد در تاسیسات اتمی فردو و نطنز رویت گردید.

ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه مجلس شورای اسلامی به بازگشت پذیری به عنوان یکی دیگر از مباحث اشاره و عنوان نمود: مقام های جمهوری اسلامی ایران چندین بار گفتند که جمهوری اسلامی ایران تنها طرفی هست که کامل به برجام پایبند بود و سوژه ای که حائز ارزش هست فرآیند بازگشت پذیری هست که از نظر فنی و زمانی برای کشور وجود داشته باشد که در کمال خوشبختی این امکان هم وجود دارد.

فلاحت پیشه اضافه کرد: گزارش پنجم کمیسیون امنیت ملی، گزارشی مملو از امید به فناوری های تازه و امید به نبوغ اتمی هست که اصلا و ابدا تحت تاثیر نوسانات و نامردی های سیاسی طرف آمریکایی قرار نمی گیرد.

ریاست کمیته اتمی مجلس نیز با اشاره به اینکه فرآیند بازگشت پذیری اتمی برای کشور وجود داشته و دارد، اظهار کرد: ما در چهارچوب برجام حرکت کردیم اما این حرکت در صنعت اتمی کشور، نه پسرفت بوده هست و نه توقف.

طبق این گزارش، حشمت الله فلاحت پیشه، ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست بیگانه مجلس بهمراه عده ای از اعضای این کمیسیون من جمله مجتبی ذوالنور، ریاست کمیته اتمی، کریمی قدوسی، صفاری نطنزی و شوشتری، امروز (دوشنبه) ضمن بازدید از مجتمع های اتمی شهید علیمحمدی (فردو) و شهید احمدی روشن (نطنز) در جریان آخرین فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایران در این سایت ها جای گرفتند.

هدف از این بازدید اکتساب اطمینان نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ایجاد زمینه برای تحقق حجم غنی سازی ۱۹۰ هزار سو در کشور با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری هست.

انتهای پیام