به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جدیدا انگلیس، فرانسه و آمریکا اطلاعیه ای منتشر و اعلام کردند، درخصوص هرگونه استفاده دولت سوریه از جنگ افزار ها شیمیایی عکس العمل سریع نشان خواهند داد. این کشورها علاوه بر این در این اطلاعیه ضمن مطرح کردن ادعاهایی واهی، از حامی های […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جدیدا انگلیس، فرانسه و آمریکا اطلاعیه ای منتشر و اعلام کردند، درخصوص هرگونه استفاده دولت سوریه از جنگ افزار ها شیمیایی عکس العمل سریع نشان خواهند داد.

این کشورها علاوه بر این در این اطلاعیه ضمن مطرح کردن ادعاهایی واهی، از حامی های دولت بشار اسد خواستار آن گردیدند که از نفوذ خود برای جلوگیری از به کار گرفته شدن جنگ افزار ها شیمیایی استفاده نمایند.

در همین حال، جان بولتن، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز جدیدا اظهار کرد: در حالتی که دولت سوریه از جنگ افزار ها شیمیایی استفاده کند، واشنگتن واکنشی قاطع خواهد داشت.

ریاض حداد، سفیر دمشق در مسکو به این مدعیات طرح شده از سوی مقام های غربی عکس العمل نمایش داد و اظهار کرد: سوریه در سال ۲۰۱۳ زرادخانه شیمیایی خود را امحا کرد. ما هرگز از جنگ افزار ها شیمیایی استفاده نکرده ایم و نخواهیم کرد.

این دیپلمات سوریه ای افزود: در این اطلاعیه ها برای همه چیز تنها یک دستاویز وجود دارد و آن استفاده از جنگ افزار های شیمیایی هست.

در همین حال، سخنگوی وزارت دفاع روسیه جدیدا اعلام نمود: شبه نظامیان در سوریه دست به کارهای تحریک آمیزی می زنند تا از این طریق دمشق را به استفاده از جنگ افزار ها شیمیایی در ادلب متهم کنند.

این سخنگو دنبال کرد: اطلاعیه های بی پایه مقامهای غربی در حقیقت نوعی تایید غیرمستقیم کارهای کینه توزانه بر علیه سوریه هست.

انتهای پیام