دکتر مصطفی زبردست در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با موضوع کشتار غیرمجاز دام در استان، اظهار کرد: ما این موضوع را ریشه‌یابی کردیم که عمده دلیل آن ریشه در فرهنگ ما دارد که مختص لرستان نیست و در استان‌های غرب کشور قابل رویت است. وی ادامه داد: گاهی مردم برای نذری که دارند کشتار […]

دکتر مصطفی زبردست در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با موضوع کشتار غیرمجاز دام در استان، اظهار کرد: ما این موضوع را ریشه‌یابی کردیم که عمده دلیل آن ریشه در فرهنگ ما دارد که مختص لرستان نیست و در استان‌های غرب کشور قابل رویت است.

وی ادامه داد: گاهی مردم برای نذری که دارند کشتار را خودشان انجام می‌دهند و برخی از افراد برای سود بیشتر این کار را انجام می‌دهند.

زبردست عنوان کرد: این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که در کشتارگاه‌های استان ناظر شرعی و بهداشتی داریم و کلیه عملیات‌های مربوط به نظارت شرعی در باب حلیت و طهارت و نظارت‌های بهداشتی در سطح کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: در زمینه کشتارهای غیرمجاز لازم است که دستگاه‌های متعددی ورود کنند، ازجمله شهرداری‌ها چراکه نگهداری دام در حاشیه شهرها و کشتار آن جز مزاحمت‌های شهری محسوب می‌شود و لازم شهرداری‌ها در زمینه ورود کنند.

وی ادامه داد: نیاز است نیروی انتظامی و دادگستری به عنوان پشتیبان در کنار ما باشند که اقدامات خوبی انجام شده، طی سال گذشته ۱۹ فرد که اقدام به کشتار غیرمجاز دام می‌کردند به مراجع قضایی معرفی کردیم و در سه ماهه ابتدایی امسال نیز سه نفر معرفی کردیم.

زبردست عنوان کرد: اینکه افرادی برای سود بیشتر سلامتی مردم را به خطر بی‌اندازند خط قرمز ماست و به این افراد تذکر می‌دهیم به بهترین شکل ممکن با این افراد برخورد می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: لازم است فرهنگ‌سازی در سطح استان انجام شود، با توجه به اینکه خیلی از بیماری‌های مشترک دام و انسان از طریق لاشه منتقل می‌شوند از مردم تقاضا داریم که گوشت مورد نیاز خود را مراکز معتبر تهیه کنند.

انتهای پیام