شیرزاد نجفی در جلسه پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق شهرستان‌های سلسله، دلفان، بروجرد، ازنا، دورود و الیگودرز که امروز یازدهم خردادماه در محل سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی استان برگزار شد، اظهار کرد: داشتن سرعت عمل نیروها در اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع بسیار مهم است. وی با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها و […]

شیرزاد نجفی در جلسه پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق شهرستان‌های سلسله، دلفان، بروجرد، ازنا، دورود و الیگودرز که امروز یازدهم خردادماه در محل سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی استان برگزار شد، اظهار کرد: داشتن سرعت عمل نیروها در اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها و مراتع با استفاده از سنجنده‌های ماهواره (سیستم سنجش از دور) و تلفیق مؤلفه‌های پوشش گیاهی و درجه حرارت، نقشه‌های پیش آگاهی حریق را تهیه و محل حریق را به اطلاع استان‌ها می‌رساند خاطرنشان کرد: پوشش غنی علوفه‌ها می‌تواند حریق را در سطح جنگل‌ها و مراتع به یک چالش تبدیل کند؛ لذا نظارت‌ها و گشت‌ها بایستی دوچندان شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان جنگل‌های استان را نیز مستعد حریق دانست و افزود: روسای شهرستان‌ها بایستی با تدابیر در نظر گرفته شده و با برنامه‌ریزی‌های لازم در بحث پیشگیری از حریق، تمام توان خود را به‌کارگیرند و هیچ عذر و بهانه‌ایی را در این خصوص پذیرا نخواهم بود.

نجفی تصریح کرد: امیدوارم در سطح جنگل‌های کشور بالاخص استان شاهد هیچ‌گونه حریقی نباشیم اما چنانچه حریقی اتفاق افتاد ضمن داشتن سرعت عمل، حتماً و حتماً رئیس شهرستان بایستی پیشگام‌تر از نیروها در عرصه حضور داشته باشد.  

وی جلوگیری از کَت زدن درختان بنه، پیشگیری از حریق، تخریب سنواتی، کاداستر اراضی ملی، جلوگیری از زغال گیری و… را بسیار مهم تلقی و اضافه کرد: شهرستان‌های دلفان و الیگودرز بایستی جلوگیری از کَت زدن درختان بنه را در اولویت کاری خود قرار دهند و بر روی این مسئله بسیار حساس باشند.

نجفی خطاب به روسای شهرستان‌ها با تأکید بر اینکه آمار دقیق هر حریقی ۲۴ ساعته بایستی در اختیار فرمانده یگان برای انعکاس به سازمان جنگل‌ها قرار گیرد افزود: استقرار دیده‌بان در نقاط حساس و بحرانی، آبیاری سنواتی، مراقبت از نهال‌کاری‌ها، جلوگیری از ورود دام به نهال‌کاری‌ها و … فراموش نشود.

انتهای پیام