اسماعیل مسعودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بی توجهی ها سبب شده وضعیت کرونا در استان نامناسب باشد و در وضعیت هشدار قرار بگیریم. وی افزود: گچساران در وضعیت بسیار بدی است و هم اینک قرمز اعلام شده است. معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز کهگیلویه و […]

اسماعیل مسعودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بی توجهی ها سبب شده وضعیت کرونا در استان نامناسب باشد و در وضعیت هشدار قرار بگیریم.

وی افزود: گچساران در وضعیت بسیار بدی است و هم اینک قرمز اعلام شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا و دستگاه قضایی نشست هایی برگزار شد و دستور العمل هایی به باغ ها و تالارهای استان ابلاغ شده است.

مسعودی بیان کرد: تیم های گشت بازرسی متشکل از معاونت بهداشت استان و پلیس اماکن نیروی انتظامی ایجاد شده و به زودی کار نظارت بر تالارها و باغ های استان تشدید خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورتیکه  هر یک از این تالارها و باغ ها این پروتکل ها و ضوابط مورد نظر ستاد استانی مقابله با کرونا را رعایت نکنند برای آن ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و این باغ ها پلمب خواهد شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کوچکترین مسامحه ای در برخورد با صاحبان این باغ ها و تالارها وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: این تالارها باید تا ۵۰ درصد ظرفیت خود پذیرش داشته و و روباز باشد.

مشعودی افزود: تمامی افرادی که دعوت شده اند، باید ماسک و دستکش داشته باشند و حوضچه های ضد عفونی در مقابل در های ورودی قرار داده شود.

بر اساس آخرین آمار ۳۲ تالار و باغ در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این روزها، روند صعودی داشته است و هم اینک ۶۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که اوج گیری کرونا در نهایت منجر به افزایش شمار قربانیان خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرده است که  از دیروز تا امروز ۱۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری  ادامه داده است که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسیده و همچنین ۳۲۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزوده است که  تاکنون یک میلیون و ۸۲۰ هزار و سه آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.