نخبگان: از یکی، دو دیروز کلیپی در فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که بازتاب‌های گسترده‌ای در سطح جامعه داشته هست؛ کلیپی که نشان می‌دهد محمد باسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس ضمن درگیری لفظی با یک کارمند اداره گمرک، الفاظی را بر زبان می‌راند که نظیرشان شاید زیادتر در استادیوم و کف […]

نخبگان: از یکی، دو دیروز کلیپی در فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که بازتاب‌های گسترده‌ای در سطح جامعه داشته هست؛ کلیپی که نشان می‌دهد محمد باسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس ضمن درگیری لفظی با یک کارمند اداره گمرک، الفاظی را بر زبان می‌راند که نظیرشان شاید زیادتر در استادیوم و کف خیابان به گوش می‌رسد، الفاظی که فارغ از شخصیت آقای نماینده لااقل از یک عضو پارلمان که قرار هست عصاره فضایل ملت باشد، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

انتشار یک فیلم کوتاه از صحبت‌های درازهی در این جلسه غیرعلنی که با موبایل یکی از نمایندگان به صورت مخفیانه فیلمبرداری شده بود، ماجرا را وارد مرحله تازه ای کرد و موجب گردید مجلس یک روز بعد دوباره برای پیگیری مبحث، دومین نشست غیرعلنی خود را تشکیل دهد. .. . به اینها باید گفته‌های وزیر اقتصاد را هم افزود که ضمن رد شایعات مبنی‌بر عذرخواهی‌اش از نماینده سراوان بابت این اتفاق اظهار کرد: «در جلسه غیرعلنی مجلس اصلا مجال نشد من گفت وگو کنم!»

جان ۳ کودک مهم‌تر بود یا ساحت نماینده؟

قربانی شدن سه کودک معصوم دوباره باب بحث درباره محرومیت استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان را باز کرد و این سؤال را به میان آورد که مگر قریب به دو سال قبل خط لوله گاز به زاهدان نرسیده بود؟ و مگر برای آن جشن نگرفته بودید، پس به چه سبب دوباره باوجود ممنوعیت استفاده از وسایل گرمایشی نفتی، به مدرسه گاز نرساندید یا نظارت نکردید که مصیبت آتش‌سوزی دوباره تکرار نشود؟

به اینها باید گفته‌های وزیر اقتصاد را هم افزود که ضمن رد شایعات مبنی‌بر عذرخواهی‌اش از نماینده سراوان بابت این اتفاق اظهار کرد: «در جلسه غیرعلنی مجلس اصلا مجال نشد من گفت وگو کنم!»مطالبه بحق مردم زاهدان در این روزها اما تحت تاثیر اتفاق عجیب و غریب مجلس و نماینده هم‌استانی آنان محمد باسط درازهی قرار گرفته هست. مجلسی‌ها این روزها به جای اینکه همه دغدغه‌شان پرداختن به مصیبت زاهدان باشد تا در نهایت بتوانند جلوی تکرار اتفاقات اینچنینی را دریافت کنند، در عرض ۲۴ ساعت دوبار برای واقعه ی درگیری و هتاکی یک نماینده به کارمند آسان گمرک، جلسه می‌گذارند و به صورت علنی ابراز نگرانی می‌کنند که نکند چنین رخدادی برای دیگر نمایندگان مجلس هم تکرار گردد!

آقای لاریجانی شما دیگر به چه سبب؟؟؟

  مجلسی‌ها این روزها به جای اینکه همه دغدغه‌شان پرداختن به مصیبت زاهدان باشد تا در نهایت بتوانند جلوی تکرار اتفاقات اینچنینی را دریافت کنند، در عرض ۲۴ ساعت دوبار برای واقعه ی درگیری و هتاکی یک نماینده به کارمند آسان گمرک، جلسه می‌گذارند و به صورت علنی ابراز نگرانی می‌کنند که نکند چنین رخدادی برای دیگر نمایندگان مجلس هم تکرار گردد! اتفاق جالبی افتاد و کلیپ بسیار مهمی از جلسه غیرعلنی مجلس منتشز شد. فردی که علی الظاهر از نمایندگان مجلس هست و حسابی هم از مشی همکاران خود کفری شده، در اقدامی عجیب و غیرقانونی از مهم‌ترین بخش نشست غیرعلنی مجلس فیلمبرداری می‌کند و آن را به دست اعضاء فضای سایبری می‌رساند؛ اقدامی که هرچند خلاف قانون بوده و از سوی لاریجانی فرمان دست یافته که محافظت مجلس مبحث را پیگیری کند، اما به هرحال همین عکس ها کوتاه زیادی از اتفاقات و پشت‌پرده‌ها را روشن کرد و نمایش داد که زیر پوست مجلس دهم چه می‌گذرد. در این ویدئوی کوتاه نشان داده می‌شود که محمد باسط درازهی به صورت علنی از نمایندگان می‌خواهد که با فوریت و جدیت به ماجرا رسیدگی کنند و این خواسته خود را هم اینگونه توجیه می‌کند که اگر این کار را نکنید، در آینده چنین رخدادی برای شما هم رخ خواهد داد!

»

»در این بین اما عجیب‌تر از سخنان محمد باسط درازهی، سخنان ریاست مجلس بود که روایتی متمایز از آنچه در بیرون از مجلس دیده می‌شود، به مردم نمایش داد.

ریاست مجلس در جلسه یادشده خواستار این می‌شود که انتشار‌دهنده ویدئوی درگیری نماینده سراوان با کارمند گمرک‌ مشخص و با آن فرد برخورد گردد. ریاست مجلس می‌گوید این کار شوخی نیست و باید آشکار گردد چه کسی آن را منتشر نموده هست.